73 results
Authority data
Środki masowego przekazu (hasło przedmiotowe)
zob. też Biały wywiad (hasło przedmiotowe) ; Celebryci (hasło przedmiotowe) ; Cenzura (hasło przedmiotowe) ; Dziennikarstwo (hasło przedmiotowe) ; Edukacja medialna (hasło przedmiotowe) ; Internet (hasło przedmiotowe) ; Komunikacja polityczna (hasło przedmiotowe) ; Komunikacja społeczna (hasło przedmiotowe) ; Konferencja prasowa (hasło przedmiotowe) ; Konwergencja mediów (hasło przedmiotowe) ; Kultura audiowizualna (hasło przedmiotowe) ; Kultura masowa (hasło przedmiotowe) ; Opinia publiczna (hasło przedmiotowe) ; Prawo do prywatności (hasło przedmiotowe) ; Prawo prasowe (hasło przedmiotowe) ; Pornografia śmierci (hasło przedmiotowe) ; Propaganda (hasło przedmiotowe) ; Sensacja (hasło przedmiotowe)
(termin nadrzędny) zob. też hasło węższe Media społecznościowe (hasło przedmiotowe) ; Prasa (wydawnictwa) (hasło przedmiotowe) ; Radiofonia (hasło przedmiotowe) ; Telewizja (hasło przedmiotowe) ; Środki masowego przekazu regionalne (hasło przedmiotowe)
(termin nadrzędny) zob. też hasło węższe Film (hasło przedmiotowe)
Nieużywane formy hasła: Mass media ; Media masowe ; Środki komunikowania masowego ; Środki masowego komunikowania ; Środki masowej informacji i propagandy
zt. odpowiednie tematy z określnikiem - media, np.: Kielce (woj. świętokrzyskie) - media, Polacy za granicą - media, Mniejszości narodowe - media, Niezależne Zrzeszenie Studentów - media lub z określnikem - w mediach, np.: Sikorski, Władysław (1881-1943) - w mediach, Stan wojenny 1981-1983 r. w Polsce - w mediach, Niemcy - w mediach
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
No availability information: sygn. 94(438).082.2
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
No availability information: sygn. 37.013
Book
In basket
Streszcz. w jęz. ang.
Mimo bogatej, istniejącej już literatury, książce udaje się podjąć problematykę nowych mediów z zupełnie nowej i dotychczas pomijanej strony. To ich swoista teoria, która opisuje najnowsze technologie informatyczne jako skutek uprzednich założeń poznawczych, zakorzenionych w cywilizacji zachodniej od czasów Oświecenia, przeżywających kryzys wraz z pojawieniem się refleksji metamatematycznej z końcem wieku XIX i dalej gwałtownie przeobrażających się z początkiem wieku XX.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
No availability information: sygn. 004
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
No availability information: sygn. 37.013
Book
In basket
Dziennikarstwo i świat mediów / red. Zbigniew Bauer, Edward Chudziński. - Studium Dziennikarskie Akademii Pedagogicznej im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie.- Wyd.2. - Kraków : Universitas, cop. 2000. - 438, [2] s.tabl. ; 21 cm.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
No availability information: sygn. 050+070
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
No availability information: sygn. 050+070
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
No availability information: sygn. 050+070
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
No availability information: sygn. 37.091.64
Book
In basket
Tyt. oryg.: "The winter of our disconnect : how three totally wired teenagers (and a mother who slept with her iPhone) pulled the plug on their technology and lived to tell the tale" 2010.
Książka napisana przez dziennikarkę, która wraz z trójką swoich dzieci na pół roku całkowicie odcięła się od nowoczesnych technologii - internetu, smartfonów, telewizji i konsoli, a przez pierwsze dwa tygodnie nawet od elektryczności. To jest książka o tym, jak mieć nad wszystkim kontrolę i nie stracić najważniejszych w życiu bezpośrednich relacji z innymi ludźmi.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
There are copies available to loan: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
Książkę adresuję głównie do studentów dziennikarstwa, ale nie tylko. Mam nadzieję, że poszerzy ona horyzonty intelektualne i profesjonalne także młodych praktyków dziennikarstwa, którzy już studia ukończyli; przynajmniej tych, którzy nie traktują dziennikarstwa jako zwykłej pracy ani nie trafili do mediów tylko na krótko - z chwilowego braku innych możliwości i pomysłów na życie. W książce kładę mocny nacisk na filozofię - etyka jest przecież filozofią - ale raczej wskazuję problemy niż jedynie słuszne rozwiązania. Mam nadzieję, że po lekturze każdy choć na moment się zawaha, zanim z niewzruszonym przekonaniem o własnej racji i wyższości moralnej wypowie jakieś twarde potępienie. Sam też staram się nie moralizować i nie pouczać. przez wiele lat pracowałem etatowo w mediach i wiem, jak denerwujące potrafią być uwagi ludzi z zewnątrz, spoza środowiska, którzy nie znają wcale, albo słabo i na dodatek nie z własnego doświadczenia, realiów profesji dziennikarskiej. Filozoficznym charakterem książki usprawiedliwiam jej nieco eseistyczną formę; nie chciałem zresztą pisać typowego (czyli zwykle nudnego) podręcznika przygotowującego do jakiegoś testowego, sprawdzającego wiedzę, a nie myślenie, egzaminu zdawanego na zasadzie „trzech zet”: zakuć, zdać, zapomnieć. Zależy mi na tym, by czytelnik był aktywny, a więc także protestował, nie zgadzał się, polemizował - by potem potrafił podejmować samodzielne decyzje na własną, a nie czyjąś odpowiedzialność.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
No availability information: sygn. Czyt. 050+070
Book
In basket
Refleksji o etyce dziennikarskiej nigdy nie jest za dużo - a szczególnie dziś. Nowe media ujawniły wiele nieznanych dotąd problemów o charakterze etycznym; problemów jeszcze słabo rozpoznanych lub nierozpoznanych w ogóle. Rewolucja, jaka na naszych oczach dokonuje się w komunikacji medialnej, której jesteśmy nie tylko świadkami, ale i aktywnymi uczestnikami, umieszcza tradycyjne aspekty dziennikarstwa w nowych kontekstach.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
No availability information: sygn. 050+070
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
No availability information: sygn. 174
Book
In basket
(Dziennikarstwo, Media i Komunikacja Społeczna)
Książka Marii Nowina Konopki stanowi, w moim przekonaniu, udaną próbę odpowiedzi na pytania o charakter i konsekwencje transformacji nowych mediów, dokonywanej w drodze procesów zarządzania informacją. Pracę uznać należy za istotne i niezwykle cenne źródło informacji dla osób zajmujących się problematyką nowych mediów, komunikowania oraz dla tych, którzy chcą pogłębić swoją wiedzę na temat najważniejszych wyzwań i aktualnych problemów związanych z procesami zarządzania informacją. - z recenzji dr hab. Magdaleny Musiał-Karg, prof. UAM
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
No availability information: sygn. 659.3
Book
In basket
(Polska i Europa Wobec Wyzwań Współczesnego Świata)
[...] Celem niniejszej publikacji jest zaprezentowanie Czytelnikowi całej palety przejawów wykorzystywania informacji na potrzeby realizacji zakładanych działań jednostki lub zbiorowości ze wskazaniem jej odcieni - kontekstów (nierzadko nacechowanych politycznie. [...] Poniższe opracowanie stanowi solidne źródło wiedzy z zakresu szeroko pojętej informacji oraz wskazanych kontekstów społeczno - kulturowych. Dla niejednego badacza może stać się impulsem do wielu dyskusji oraz przyczynkiem do po pogłębionej eksploracji z zakresu zaprezentowanych tematów. Dominika Narożna
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
No availability information: sygn. 316.77
Book
In basket
(Wiedzieć Więcej)
Książka jest kompletnym przewodnikiem po ewolucji współczesnych masmediów. Opisuje kierunki przeobrażeń środków masowego przekazu pod wpływem cyfrowych technologii. Pokazano w niej drogę jaka prowadzi od powstawania naturalnych dźwięków i obrazów, poprzez ich rejestrację z użyciem tradycyjnych nośników, aż do ich zintegrowanej cyfrowej formy jaką przybiorą w niedalekiej przyszłości pod postacią jednego wspólnego interaktywnego medium - Intermedium.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
No availability information: sygn. 621.39
Book
In basket
Nowość od: 01.06.2021
(Reportaż)
Bandyta z duszą artysty, zawodowe podrywaczki, opasane dynamitem czarne wdowy, Nocne Wilki – obrońcy świętej Rusi na motorach, oligarchowie rewolucjoniści, modelki o skłonnościach samobójczych, niedoszły reżyser, który z wyżyn Kremla pociąga za sznurki w politycznym teatrze lalek: witajcie w surrealistycznym sercu Rosji w XXI wieku, w jądrze dziwności. W kraju, który obejmuje dziewięć stref czasowych i zajmuje jedną szóstą powierzchni lądów, gdzie odcięte od świata wioski, w których ludzie wciąż czerpią wodę z drewnianych studni, współistnieją z mieniącymi się błękitnym szkłem i stalą wieżowcami nowej Moskwy, jedyną spajającą siłę stanowi telewizja. To ona jest najważniejszym narzędziem nowego typu autorytaryzmu, dużo subtelniejszego niż jego dwudziestowieczne odmiany. Bo w nowej Rosji nawet dyktatura to reality show…
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
There are copies available to loan: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
No availability information: sygn. I/2
Book
In basket
Komunikatorzy : wpływ, wrażenie, wizerunek / Gerald S. Abramczyk [et al.]. - Warszawa ; Bydgoszcz : "Branta", 2000. - [4], 403 s. : il. (w tym kolor.) ; 21 cm.
Na okł. aut.: Andrzej Drzycimski z zespołem.
To jest książka o komunikowaniu społecznym, przekonywaniu i relacjach międzyludzkich. Jest to podróż do krainy mediów. Wprowadzają do niej komunikatorzy, ludzie znający realia tego rodzącego się na naszych oczach świata mediów. Media, media elektroniczne, multimedia, komunikatory, infostrady - te pojęcia określają dziś błyskawiczne przemiany technologiczne i społeczne. Ta książka może pomóc w zrozumieniu prawideł świata komunikacji społecznej. Napisało ją 14 autorów. Każdy tekst jest osobistym spojrzeniem autora, gdyż każdy z piszących działa w innym obszarze komunikowania społecznego i posługuje się innymi narzędziami komunikacji. Właśnie ta różnorodność jest wielką zaletą tej książki. Dlatego skierowana jest do Czytelników interesujących się fascynującym światem mass mediów na przełomie wieków.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
There are copies available to loan: sygn. 316 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again