23 results
Book
In basket
(Podstawy Pedagogiki Rewalidacyjnej)
Autor szczególną uwagę zwraca na rozdział V tego opracowania äZaburzenia semantyczno-pragmatyczneö. Przedstawia w nim specyficzną grupę zaburzeń rozwojowych dziecka, zaliczanych do autyzmu, jednakże stanowiących pewien specyficzny syndrom zaburzeń rozwojowych. Dotyczą one szczególnie trudności w analizie wydarzeń i wyodrębnieniu ich centralnego elementu, znaczenia.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
No availability information: sygn. 616.89-053.2
Book
In basket
Autyzm : przyczyny, symptomy, terapia / Ewa Pisula. - Wyd. 3 popr. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2014. - 210 s. : il. ; 21 cm.
Autorka w swej pracy porusza problem diagnozowanego ostatnio coraz częściej zaburzenia rozwoju, jakim jest autyzm. Pomimo przeprowadzenia wielu badań wciąż nie wiemy, jak dochodzi do jego powstania, nie potrafimy więc mu zapobiegać, a w przypadku wielu osób dobrać dającej oczekiwane efekty terapii. Książka składa się z pięciu rozdziałów. W pierwszym Autorka dokonuje obszernego przeglądu stanowisk dotyczących sformułowania samej definicji autyzmu (w tym jej zakresu) oraz jego przyczyn. Czyni to w powiązaniu z opisem innych, zbliżonych pod względem objawów zaburzeń. Drugi i trzeci rozdział to próba opisu objawów autyzmu oraz zastanowienia się nad tym, jak je wykryć najwcześniej, co w sposób oczywisty może przynieść wiele pozytywnych konsekwencji. W rozdziale czwartym Autorka zawarła przegląd metod, jakimi mogą posłużyć się specjaliści przy podjęciu wczesnej interwencji wobec osób z autyzmem. Część ostatnia to swego rodzaju poradnik dla rodziców zawierający szereg rad na temat tego, co zrobić, by ułatwić rodzicom opiekę nad dzieckiem, i jakie sposoby wykorzystać w codziennej, efektywnej pracy zmierzającej do minimalizacji jego problemów w późniejszym życiu osobistym i zawodowym, a przez to do podniesienia poziomu życia jego oraz jego najbliższego otoczenia (rodziny).
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
No availability information: sygn. 616.896-053.2
Book
In basket
Temat: Autyzm
Tyt. oryg.: "Autism : explaining the enigma" 2003.
Jedna z najnowszych publikacji na temat autyzmu, opierająca się zarówno na badaniach psychologicznych, jak i neuropsychologicznych. Obala powszechny mit, że przyczyna autyzmu tkwi w braku miłości ze strony matki, w jej oschłości wobec dziecka. Autorka wskazuje właściwe metody postępowania z dzieckiem dotkniętym autyzmem, a także przestrzega przed nieodpowiednimi, które są wciąż stosowane. W interesujący sposób przedstawiono tu również przypadki znane z historii, a obecnie zdiagnozowane jako autystyczne (autyzm został uznany za zaburzenia dopiero w latach 40. XX w.). Książka dla osób zawodowo zajmujących się problemami ludzi dotkniętych autyzmem, jak również dla rodziców i rodzin, które na co dzień przebywają z takimi osobami.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
All copies are currently on loan: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
No availability information: sygn. 616.89-053.2
Book
In basket
Prezentowana praca zawiera m. in. badania autorki dotyczące wpływu procesu terapeutycznego na stopień autyzmu i rozwój psychoruchowy. Celem badań było także określenie związku między stopniem autyzmu a poziomem i profilem rozwoju psychoruchowego dzieci. Wyniki tych badań mogą być zastosowane przez terapeutów w ich pracy z osobami dotkniętymi autyzmem, a także w diagnozie i profilaktyce tej choroby. Książka adresowana do specjalistów zajmujących się problematyką autyzmu, studentów oraz rodziców dzieci dotkniętych tą chorobą.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
No availability information: sygn. 616.896-053.2
Book
In basket
Temat: Autyzm
Ukazanie się tej książki pozwoli czytelnikom zapoznać się z wieloma różnorodnymi i często wypróbowanymi podejściami i metodami związanymi z diagnozą trudności komunikacyjnych i oddziaływaniami pozwalającymi je zmniejszyć lub im zapobiegać u dzieci z ASD. Lekturę ocenianej publikacji można polecić zarówno profesjonalistom jaki praktykom, a także studentom takich kierunków jak pedagogika specjalna, psychologia, logopedia, audiofonologia.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
No availability information: sygn. Czyt. 616.89-053.2
E-book
In basket
Zanim autyzm dziecięcy opisano jako chorobę, jego fenomen był znany i opisywany w baśniach i legendach. Opowiadały one o dzieciach, które do pewnego momentu prawidłowo się rozwijały, a potem zostały zaczarowane, podmienione przez wróżki lub owładnięte przez złe duchy. Zachowania tych bohaterów baśni odpowiadają dokładnie objawom choroby zwanej dziś autyzmem. Książka przedstawia aktualny stan wiedzy o autyzmie. Nie można go wyleczyć, jedyną znaną na razie formą pomocy jest zindywidualizowana terapia prowadzona z udziałem dzieci i rodziców. Wymaga ona stałego kontaktu z całą grupą specjalistów – ale w konsekwencji może ona bardzo korzystnie wpłynąć na społeczne funkcjonowanie dziecka autystycznego, a zwłaszcza na jego sprawność intelektualną. „Autyzm i zespół Aspergera” to książka adresowana do rodziców, którzy poszukują porad dotyczących opieki nad dziećmi z tego typu zaburzeniami, ale też dla specjalistów poszukujących najnowszych danych o zaburzeniach neurorozwojowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
(Centrum Zdrowia Dziecka Poleca)
Zaburzenia spektrum autystycznego są coraz powszechniej diagnozowanymi przypadłościami wśród dzieci. Wciąż pojawiają się lepsze sposoby rozumienia choroby i pomocy chorym w przystosowaniu się. Przy właściwej opiece wiele zachowań autystycznych może być zmienionych na lepsze, nawet do momentu, gdzie mogą one ustąpić. Autorki opisują wszelkie rodzaje terapii w zakresie mowy, zachowania, wzroku, słuchu, terapie muzyczne, a także leki i zalecenia dietetyczne. Przedstawiają także zwarty obraz zespołu Aspergera.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
There are copies available to loan: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
No availability information: sygn. 616.89-053.2
Book
In basket
Cisza / Jem Lester ; tłumaczył Paweł Wieczorek. - Poznań : Zysk i S-ka Wydawnictwo, copyright 2017. - 343, [1] strona ; 21 cm.
W równym stopniu zabawna, co chwytająca za serce, pełna żarliwych uczuć opowieść o ojcach, synach i autyzmie Ben Jewell opisał przełomowy moment swojego życia. Jego dziesięcioletni syn, Jonah, nigdy nie zaczął mówić. Gdy Ben i Jonah zostają zmuszeni do wprowadzenia się do starszego i zrzędliwego ojca Bena, trzy pokolenia mężczyzn - jeden, który nie umie mówić i dwóch, którzy nie chcą - zostają zamknięte razem w małym domku w północnym Londynie. Gdy Ben musi zacząć się mierzyć z samotnym ojcostwem, łańcuchem pełnym dobrych chęci pracowników socjalnych i urzędników oraz własnymi demonami, poznaje kilka trudnych domowych prawd. Jonah, zażywający wiecznej szczęśliwości w swej niewinności, staje się katalizatorem, dzięki któremu wreszcie dochodzi do przerwania „emocjonalnej ciszy” i rozwikłania plątaniny wątków związanych z tożsamością, historią rodziny i wzajemnymi nieporozumieniami. Cisza to opowieść o rodzinie, stracie, odkrywaniu siebie i wybaczaniu, która poruszy czytelnika w każdym wieku. „Bez względu na to, czy podejdziesz do Ciszy jak do powieści o autyzmie, czy o małżeństwie (a jest o obu tych rzeczach), w końcu się zgodzisz, że jest to historia o miłości, przepełniona dowcipem, wdziękiem i głębokim szacunkiem dla skomplikowanego piękna złamanych dusz”. Jonathan Tropper, autor Powiedzmy sobie wszystko „Jem Lester pisze tak pięknie, że ma się wrażenie, jakby podsłuchiwało się rozmowę. Cisza to książka z prawdziwym sercem i duszą, podobało mi się w niej każde słowo”. Joanna Cannon, autorka Owieczki dobre, owieczki złe
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Filia nr 1
No availability information: sygn. 82-3
Book
In basket
Praca jest oryginalna i nowatorska, ma duże znaczenie dla teorii i praktyki autyzmu wczesnodziecięcego. Autorka zadała sobie trud nawiązania kontaktów z innymi ośrodkami naukowymi, które koncentrują swoje zainteresowania badawcze wokół psychospołecznego rozwoju dzieci autystycznych i postanowiła zrealizować bardzo poważne zadanie ľ dokonać tłumaczenia techniki, służącej diagnozie rozwoju teorii umysłu oraz programu terapii tej teorii, a następnie sprawdzić drogą eksperymentu pedagogicznego ich przydatność w działaniach interwencyjnych
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
No availability information: sygn. 616.89
Book
In basket
Stanowi część cyklu o Zezi i Gilerze.
Giler czasem nie jest pewny, czy istnieje, nie lubi hałasu, niespodzianek i ziemniaków... Giler to niezwykły chłopiec. Ma klucz do duszy każdego człowieka i z każdego wydobywa dobro. Poznaj brata Zezi i Franka, który kocha pływanie, niszczarki dokumentów oraz jest gąbkożercą. Wierzy, że żadna ilość płynów do kąpieli nie jest za duża, a słodycze nie są przy nim bezpieczne nawet w sejfie. To historia o niedoskonałych ludziach, którzy tworzą rodzinę. I kochają się tak... najbardziej na świecie. Książka dla dzieci i rodziców.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Filia nr 1
No availability information: sygn. III/P
Book
In basket
Bajka “Janek jest inny” to opowieść o chłopczyku, który cierpi na autyzm. Autyzm to schorzenie, które nie jest jeszcze dobrze rozpoznane. Dzieci z autyzmem mają problemy z funkcjonowaniem w grupie, mają swój zamknięty świat w którym czują się bezpiecznie. Mają trudności z komunikacją, drażnią je różne dźwięki, nagłe zmiany otoczenia. W naszej opowieści opisane są losy chłopczyka o imieniu Janek. Poznajemy jego chorobę, widzimy miłość rodziców oraz rodzeństwa. Janek jest dzielnym chłopcem, który żyje w swoim świecie ale równocześnie okazuje się, że jest obdarzony wieloma zdolnościami, wystarczy je tylko z niego wydobyć. Po pewnym czasie rówieśnicy dostrzegają jaki ma w sobie potencjał. Okazuje się, że chłopczyk ma nieprawdopodobne zdolności matematyczne, wspaniale rysuje, wspaniale buduje z klocków. Książeczka ta zachęca nas do głębszego poznania tej choroby oraz zmusza do zastanowienia się jak pomóc dzieciom, które muszą z nią żyć.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Filia nr 1
No availability information: sygn. I/N
Book
In basket
Indeks.
Celem tej książki jest przedstawienie terapii biomedycznych, stosowanych w leczeniu dzieci z autyzmem, ADD/ADHD oraz PDD, poprzez połączenie informacji z zakresu biochemii, immunologii, genetyki, dietetyki oraz mikrobiologii w taki sposób, aby mogły zostać przyswojone przez rodziców oraz lekarzy i dietetyków, zajmujących się dziećmi z tymi chorobami. Długie rozmowy autora z tysiącami rodziców tych dzieci, a w tym z wieloma, którzy sami są lekarzami, dostarczyły mu szereg wskazówek, dotyczących tych chorób.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
No availability information: sygn. 616.896
E-book
In basket
Zgodnie z tradycją czasopisma problematyka szóstego tomu „Logopedii Silesiany” ukazuje komunikację i mowę w bogatej perspektywie opisu. Zaprezentowane artykuły odzwierciedlają troskę Autorów o możliwie jak najdoskonalszy sposób przedstawienia mowy w rozwoju i w zaburzeniach, by po raz kolejny podkreślić, że analiza zachowań porozumiewania się niezmiennie wskazuje na złożone aspekty ludzkiego poznania i funkcjonowania. (fragment Wstępu)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Sumienna i uważna obserwacja osób napotykających bariery w porozumiewaniu się to codzienność praktyki logopedycznej. Terapeuta krok po kroku analizuje sposoby funkcjonowania jednostki w kontaktach z otoczeniem, poszukując interpretacji dla ich rozpoznania i opisu. Dąży do odkrycia zespołu przyczyn występujących trudności w komunikowaniu się, gdyż ma świadomość, że natura, jakość i stan umiejętności tworzenia relacji człowieka z otaczającą go rzeczywistością są wielorako uwarunkowane. Budowanie programów terapii zaburzeń w porozumiewaniu się zarówno werbalnym, jak i niewerbalnym wymaga wiedzy lingwistycznej, biologicznych podstaw teoretycznych dotyczących rozwoju i funkcjonowaniu człowieka oraz znajomości mechanizmów psychologicznych i aspektów społeczno-pedagogicznych. Na procedurę logopedyczną składa się rozwijanie wszystkich typów kompetencji – komunikacyjnej, poznawczej (kulturowej) i językowej. Zasadnicze znaczenie dla rozumienia rzeczywistości ma rozumienie języka. Interdyscyplinarne kierunki badań logopedycznych pokazują, jak różnorodne, złożone i nierzadko dyskretne bywają czynniki wpływające na możliwości komunikowania się i stan rozwoju mowy. Tradycyjnie tematykę „Logopedii Silesiany” wyznaczają doświadczenia naukowo-badawcze i zawodowe autorów, które gromadzili, obserwując trudności w komunikacji językowej mówionej i pisanej dzieci, młodzieży oraz dorosłych. Po raz kolejny idea rozpoznawania natury zaburzeń mowy połączyła znamienitych badaczy w dążeniu do opisu mowy zarówno w jej specyficznych, jak i w niespecyficznych kontekstach. (fragment Wstępu)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Z zaszczytem i przyjemnością oddajemy w ręce Czytelników kolejny, ósmy tom „Logopedii Silesiany”. W zebranych w nim pracach naukowych oraz stu-diach przypadków cenieni i uznani Autorzy z kraju i zagranicy podejmują się szerokiego omówienia różnorodnych zagadnień dotyczących diagnozy i terapii logopedycznej. Każdorazowo pogłębiona refleksja naukowa łączy się ze wskazywaniem metodologicznych uzasadnień dla prawideł komunikowania się, w tym nade wszystko komunikowania się językowego, oraz z tworzeniem podstaw dla nowych formuł postępowania logopedycznego.Język bowiem odgrywa w procesie porozumiewania się zasadniczą rolę. Co istotne, zarówno teoretycy, jak i praktycy logopedii patrzą na język nie jako na system złożony z podsystemów, ale jako na narzędzie budowania tożsamości i walencji kulturowej, gdyż jest on w swej istocie elementem konstytutywnym bycia człowiekiem. Nabycie określonych wzorów językowych determinuje postawę poznawczą jednostki wobec otaczającej rzeczywistości, a „ujęzykowienie głowy ludzkiej za pomocą więcej niż jednego myślenia językowego wprowadza do niej coś całkiem nowego”1. Za pomocą słów i budowanych z nich struktur poznajemy, przeżywamy, interpretujemy i oceniamy świat. Po raz kolejny obserwacja słowa w różnych jego realizacjach i odkrywanie przyczyn sprawiających, że człowiek zaczyna używać języka w taki a nie inny sposób, znajdują odzwierciedlenie w logo-pedycznej debacie nad naturą ludzkiego porozumiewania się – podejmowaniu przez badaczy opisu mowy w rozwoju i w zaburzeniach. (fragment Wstępu)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
Przełomowa książka, która podważa tradycyjne postrzeganie autyzmu i ukazuje szersze spojrzenie oferujące zrozumienie i społeczną akceptację ludzi, którzy myślą inaczej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Czytelnia
No availability information: sygn. 616.896
Filia nr 1
No availability information: sygn. 61
Book
In basket
Księga dedykowana Profesorowi Tadeuszowi Gałkowskiemu z okazji 60-lecia pracy zawodowej.
Pierwsza polska monografia dotycząca patologii mowy. Publikacja napisana przez interdyscyplinarny zespół składający się z lekarzy, lingwistów, patologów mowy, psychologów i socjologów.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
No availability information: sygn. 612.78
E-book
In basket
Podstawowy podręcznik z zakresu pedagogiki specjalnej przybliżający najważniejsze i aktualne zagadnienia tej dyscypliny w Polsce i na świecie. Autorka wyczerpująco omawia zagadnienia poświęcone kontekstowi edukacji specjalnej w dobie obecnych szans i możliwości, indywidualizacji w zakresie planowania kształcenia osób niepełnosprawnych oraz konkretnych rozwiązań w tej dziedzinie. Przybliża wiedzę oraz sposoby pracy z osobami mającymi konkretne zaburzenia czy odchylenia od normy. Omawia specyfikę upośledzenia fizycznego, chorób przewlekłych i specjalnej opieki zdrowotnej, kształcenia osób z problemami wzroku i słuchu, dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi oraz zaburzeniami zachowania. Pokazuje konkretne rozwiązania dotyczące uczenia się osób upośledzonych umysłowo, dzieci z zaburzeniami mówienia i języka, czy specyficzne problemy dzieci z autyzmem. Szczegółowo prezentuje problemy osób z niepełnosprawnością złożoną, głuchoniemych oraz z pourazowym uszkodzeniem mózgu. Przedstawia także problemy różnic kulturowych w zakresie kształcenia osób niepełnosprawnych, w tym dwujęzycznych. Jeden z rozdziałów poświęcony jest również rozwojowi dzieci zdolnych oraz specyfice pracy z nimi.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Podstawowy podręcznik z zakresu pedagogiki specjalnej przybliżający najważniejsze i aktualne zagadnienia tej dyscypliny w Polsce i na świecie. Autorka wyczerpująco omawia zagadnienia poświęcone kontekstowi edukacji specjalnej w dobie obecnych szans i możliwości, indywidualizacji w zakresie planowania kształcenia osób niepełnosprawnych oraz konkretnych rozwiązań w tej dziedzinie. Przybliża wiedzę oraz sposoby pracy z osobami mającymi konkretne zaburzenia czy odchylenia od normy. Omawia specyfikę upośledzenia fizycznego, chorób przewlekłych i specjalnej opieki zdrowotnej, kształcenia osób z problemami wzroku i słuchu, dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi oraz zaburzeniami zachowania. Pokazuje konkretne rozwiązania dotyczące uczenia się osób upośledzonych umysłowo, dzieci z zaburzeniami mówienia i języka, czy specyficzne problemy dzieci z autyzmem. Szczegółowo prezentuje problemy osób z niepełnosprawnością złożoną, głuchoniemych oraz z pourazowym uszkodzeniem mózgu. Przedstawia także problemy różnic kulturowych w zakresie kształcenia osób niepełnosprawnych, w tym dwujęzycznych. Jeden z rozdziałów poświęcony jest również rozwojowi dzieci zdolnych oraz specyfice pracy z nimi.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again