13 results
Book
In basket
Autorka pyta o właściwości i znaczenie baśniowości w życiu i wychowaniu człowieka, o rolę baśniowości w kulturze popularnej oraz wizję świata wartości, jaką można w nich odnaleźć.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
No availability information: sygn. 316.7
Book
In basket
(Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna.)
W książce podjęte zostały natomiast różne wątki ukazujące możliwości i ograniczenia cyberprzestrzeni. We wstępnym tekście uporządkowano pojęcia "wirtualna rzeczywistość" i "cyberprzestrzeń", a także naszkicowano koncepcje, poglądy i stanowiska z nimi związane. W poszczególnych rozdziałach zaprezentowano różne obszary tematyczne ukazujące złożoność zjawisk i procesów występujących w przeplatającej się wzajemnie przestrzeni rzeczywistej i wirtualnej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
No availability information: sygn. 37.016
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
No availability information: sygn. 37.013
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
No availability information: sygn. 37.013
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
No availability information: sygn. 024
Book
In basket
Edukacja medialna to zadanie ogólnospołeczne, ponieważ wszyscy obywatele są użytkownikami i beneficjentami różnych technologii, które wykorzystują we wszystkich kluczowych sferach własnego życia. [?] Współczesna cywilizacja medialna niesie ze sobą nie tylko szanse, ale również liczne zagrożenia dla rozwoju, zdrowia, a nawet życia człowieka. Jedynie na drodze edukacji do nowych technologii, poprzez nie i dla nich jesteśmy w stanie sprostać tym wyzwaniom, a w rezultacie budować solidne fundamenty dla społeczeństwa obywatelskiego, społeczeństwa wiedzy i społeczeństwa demokracji komunikacyjnej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
No availability information: sygn. 316.77
E-book
In basket
Publikacja darmowa
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
No availability information: sygn. 008
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
No availability information: sygn. 37.016:316.77
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
No availability information: sygn. 004
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
No availability information: sygn. 028
Book
In basket
(Cyberprzestrzeń, Człowiek, Edukacja ; t. 4)
Niniejszy tom - pod redakcją Józefa Bednarka i Anny Andrzejewskiej - stanowi kolejną próbę ujęcia problematyki relacji triady ontyczno-relacyjnej: „Cyberprzestrzeń - Człowiek - Edukacja”, w kontekście opisu coraz bardziej ważkiego i rzutkiego pod względem społecznym zagadnienia: Rodzic, dziecko, nauczyciel w przestrzeni wirtualnej. Publikacja została podzielona na dwie części. Pierwszą, pod tytułem Przestrzeń wirtualna w perspektywie pedagogicznej, poświęcono edukacyjnym aspektom cyberprzestrzeni. Swoje analizy prezentują w niej zarówno wybitni naukowcy, od wielu lat specjalizujący się w badaniu różnorodnych zjawisk edukacyjnych w cyberprzestrzeni, jak i debiutujący, młodzi badacze. Część tę otwiera wprowadzający w temat artykuł naszego autorstwa pod tytułem Nowa rola nauczyciela i ucznia w zmieniającej się przestrzeni cyfrowej. Zastanawiamy się w nim nad kwestią przeobrażającego się znaczenia i miejsca tych dwóch najważniejszych podmiotów edukacyjnych z perspektywy cywilizacyjnej. Problematykę tę kontynuuje Katarzyna Borawska-Kalbarczyk w opracowaniu zatytułowanym Uczeń w pułapkach cyfrowej infosfery - od informacji do wiedzy i mądrości. Autorka przedstawia wyniki prowadzonych przez siebie badań, które wskazują na potrzebę modernizacji procesu kształcenia, co ma umożliwić wzmacnianie kompetencji informacyjnych uczniów prowadzących do samodzielnego budowania wiedzy. W kolejnym artykule, zatytułowanym Kształcenie w społeczeństwie sieci, Rafał Głębocki porusza problem dostosowania procesów i modeli kształcenia do wymagań współczesności. Wskazuje także na konieczność uwzględnienia w nich tematyki zagrożeń wynikających z wykorzystania technologii informacyjnych. Artykuł czwarty, zatytułowany Cyberprzestrzeń w nauczaniu, jest wprowadzeniem w praktykę dydaktyczną. Olga Pawłowska prezentuje w nim zalety i zagrożenia, jakie dla procesu nauczania stwarza cyberprzestrzeń, oraz wyniki swoich pilotażowych badań, ukazujących nastawienie studentów do e-edukacji. Autor kolejnego tekstu, Józef Chwedorowicz, przedstawia wyniki badań własnych, nawiązujących do badań prof. Philipa G. Zimbardo nad używaniem pornografii przez młodych mężczyzn. W dalszej części analizy prezentuje metody powstrzymania konsumpcji pornografii przez młodzież. Kamila Jakubczak-Krawczyńska w artykule zatytułowanym Demokracja medialna i demokracja sondażowa a opinia publiczna. Problematyka relacji we współczesnym społeczeństwie informacyjnym omawia zagadnienia dotyczące sondowania opinii publicznej oraz zwrotnego wpływu wyników sondaży na kształtowanie tych opinii.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
No availability information: sygn. 37.016:316.77
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
No availability information: sygn. 37.016
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again