18 results
Book
In basket
(Psychologia w Działaniu)
Tyt. oryg.: "The village effect : how face-to-face contact can make us healthier, happier, and smarter" 2014.
Lubisz e-maile, SMS-y i media społecznościowe? Ja też. Jednak, jak dowodzi Susan Pinker w tej wspaniałej książce, komunikacja elektroniczna nigdy nie zaspokoi głęboko w nas zakorzenionej i na wskroś ludzkiej potrzeby bezpośredniej interakcji z drugim człowiekiem. Czerpiąc z najświeższych badań z dziedziny neurobiologii społecznej i uzupełniając wiedzę naukową studiami przypadków oraz trafnymi spostrzeżeniami, Pinker przedstawia twardą argumentację za miękkimi kompetencjami. Koniecznie przeczytaj tę książkę i porozmawiaj o niej ? twarzą w twarz! ? z przyjacielem.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
No availability information: sygn. 159.9
Book
In basket
Tytuł oryginału: Gli abbracci di Francesco : quando il Papa chiama al telefono.
Na początku brzmiało to jak żart albo wymysł dziennikarzy, a jednak to prawda: Gdy papież Franciszek dowiaduje się o jakiejś szczególnej sytuacji, sięga po telefon i dzwoni. Telefonuje do nastoletnich rodziców, aby ustalić termin chrztu ich dziecka. Nagrywa się na automatyczną sekretarkę domu zakonnego, pytając z żartobliwym wyrzutem: „Co takiego ważnego robią siostry, że nie mogą odebrać telefonu od papieża?”. Szczególną uwagą obdarza tych, którzy dzielą się z nim najboleśniejszymi doświadczeniami – jak utrata najbliższych lub ich choroba. Halo, tu Franciszek to dwadzieścia historii zwykłych ludzi, którzy ze swoimi trudnościami zwrócili się bezpośrednio do papieża. Doświadczenie ojcowskiej czułości Franciszka staje się ich udziałem, adzięki tej książce – pośrednio również naszym.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
There are copies available to loan: sygn. Wyp. 2 (1 egz.)
Book
In basket
Mirosława Wawrzak-Chodaczek, pisząc "Komunikację interpersonalną i masową" odpowiedziała na wszystkie otwarte i ukryte potrzeby specjalistów zgłębiających tajniki teorii komunikacji społecznej, we wszystkich jej przejawach: kontaktach bezpośrednich, pośrednich, organizacyjnych, służbowych, masowych, międzykulturowych. Publikacja składa się ze wstępu oraz z trzech części. Pierwsza stanowi podbudowę teoretyczną badań - zawiera opis teorii wyjaśniających zachowania w komunikacji bezpośredniej i pośredniej, a także uzasadnienie wyboru metody badawczej i osadzenia badań w określonym paradygmacie, charakterystykę problemów badawczych i grup badawczych. W części drugiej umieściłam interpretację wyników badań własnych. Część trzecia zawiera wyniki badań dotyczących komunikacji masowej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
No availability information: sygn. 316.77
Book
In basket
(Metody i Techniki Zarządzania)
Podjęto w nim problematykę metod, technik i narzędzi polityki społecznej w perspektywie wielokulturowości. Realizacja polityki społecznej nie jest zawężona do metod zaczerpniętych z nauk o zarządzaniu, chociaż z metodologii zarządzania wykorzystuje koncepcje strategii, zarządzania kadrami oraz teorii organizacji.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
No availability information: sygn. 005.57
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
No availability information: sygn. 159.9
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
No availability information: sygn. 159.9
Book
In basket
(Samo Sedno)
U dołu okł.: Proste i sprawdzone strategie - idealne w każdej sytuacji.
Skorzystaj ze zdobyczy psychologii oraz nauki o mózgu, aby zachęcić innych by zrobili właśnie to, co chcesz. A może nawet by sami zaczęli tego pragnąć! Poznaj 7 najważniejszych bodźców motywacyjnych, które kierują ludzkimi pragnieniami i wykorzystaj je jako narzędzia perswazji. Dowiedz się, jak wykorzystać potrzebę więzi, rywalizację, nawyki, instynkty i nagrody, by zmotywować innych do działania. Przekonaj się, co możesz osiągnąć, dzięki wiedzy o złudzeniach poznawczych i opowieściach, jakie każdy z nas tworzy o sobie. Bądź przekonujący już od dziś!
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
No availability information: sygn. 159.9
E-book
In basket
Czy wiesz, co widzisz? Czy widzisz, co wiesz? Książka odpowiada na pytanie, jak radzi sobie odbiorca, widz i słuchacz w procesie komunikacji, podczas którego docierają do niego bodźce werbalne i niewerbalne. Autorka ukazuje procesy, które pozwalają nam wykorzystywać wszelkie środki znaczeniotwórcze (np. słowa czy gesty) do porozumiewania się, nawet wtedy, gdy robimy to poza świadomą kontrolą. Przywołane w książce koncepcje językoznawcze, neurobiologiczne, psychologiczne i filozoficzne stanowią podstawę tezy o nieuchronnym rozumieniu znaków niewerbalnych na równi z werbalnymi, a liczne badania eksperymentalne wnikliwie tu opisane są tego dowodami. Głównym tematem książki jest gest i jego usytuowanie wśród werbalnych i obrazowych środków komunikacji; usytuowanie na równi z nimi. Autorka dowodzi, że gest nie tylko wzmacnia przekaz werbalny i jego np. perswazyjność, lecz także jest pełnoprawnym środkiem komunikacji «współtworzącym semantykę interakcji komunikacyjnej». Dowodząc, uruchamia nie tylko kontekst językoznawczy czy neurobiologiczny, lecz także filozoficzny, antropologiczny czy psychologiczny. Kiedyś, dawno temu, swego rodzaju rewolucji w językoznawstwie i teorii komunikacji dokonała książka Johna Austina How To Do Things With Words, pokazując, że komunikatu nie można oddzielać od szeroko pojętego kontekstu, składającego się na akt mowy. Książka Anety Załazińskiej poszerza ten kontekst (i akt mowy) o gest, który na nowo definiuje. Pod tym względem także ma charakter rewolucyjny. Z recenzji Michała Rusinka Książka w naukowy sposób obala wiele mitów dotyczących komunikacji niewerbalnej, a jednocześnie – wykorzystując najnowsze badania z zakresu komunikacji międzyludzkiej – udowadnia, że gesty i słowa stanowią nierozerwalny związek w procesie porozumiewania się ludzi.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
Patchworkowe rodziny traktowane są przez niektórych ich członków jako dopust boży, przez innych – jako szansa. Niewątpliwie życie w takiej rodzinie jest nie lada wyzwaniem.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
No availability information: sygn. 159.9
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
No availability information: sygn. 316.77
Book
In basket
(Onepress Power.)
Tyt. oryg.: "ubliminal persuasion : influence & marketing secrets they don't want you to know", 2008.
Oto książka, na którą nie wszyscy będą gotowi. Jest prowokacyjna i niebezpieczna. Może ona spowodować trwały szok, a nawet nieodwracalne urazy. Jej autor świadomie i bez ograniczeń prezentuje najbardziej zaawansowane techniki perswazji, działającej na podświadomość. Prawdopodobnie nigdy nie powinny one ujrzeć światła dziennego, a już na pewno nie powinny być powszechnie dostępne w każdej dobrej księgarni. To bezkompromisowy podręcznik dla ludzi, których nic nie jest w stanie powstrzymać przed realizacją zamierzonych celów, którzy traktują swój biznes poważnie i bez lęku sięgają po najskuteczniejsze, najbardziej aktualne i dochodowe strategie sprzedaży, marketingu, reklamy, PR oraz... perswazji.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
There are copies available to loan: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
(Onepress Exclusive)
Na 4 stronie okładki informacja: 3 część cyklu "Psychologia szefa. Cz. 1 - "Szef to zawód", cz. 2 - "Coaching narzędziowy".
Każdy szef spotyka się z trudnymi zachowaniami zespołu, którym kieruje. Podczas zebrań grupa podwładnych zaskakuje go swoimi reakcjami: milczy, rozrabia, narzeka, a czasem nawet atakuje przełożonego szefa. W takich sytuacjach lider formalny najczęściej przypisuje podwładnym złe intencje, wpadając w pułapkę negatywnych projekcji. Zaczyna wierzyć, że jego pracownicy są leniwi i niezaangażowani, że go lekceważą i podważają jego autorytet, a nawet że jest złym szefem, którego trzeba się pozbyć. Ulegając tym wyobrażeniom, szef zaczyna traktować swój zespół zgodnie z "odruchem dinozaura": uciekaj albo walcz. A to powoduje wiele komplikacji. Autorzy tej interesującej i pełnej anegdot książki podpowiadają, jak unikać takich zagrożeń, oraz przypominają, jakie są prawdziwe źródła trudnych dla szefa zachowań jego zespołu. Przedstawiają również konkretne narzędzia i techniki działania, których szef może użyć, aby wykorzystać potencjał zespołu oraz stawiać adekwatne wymagania w każdej fazie rozwoju grupy pracowników. To nie jest kolejna książka o zarządzaniu. Porusza ona mało znane zjawisko procesu grupowego i opisuje fazy rozwoju, którym nieuchronnie podlega każdy zespół ze swoim formalnym liderem. Fenomen małej grupy eksplorowany jest przez autorów tej książki już od ponad trzydziestu lat i ciągle jest obiektem ich wielkiej fascynacji. Proces grupowy. Fenomen małej grupy stanowi dopełnienie menedżerskiej trylogii Psychologia szefa, której poprzednie części noszą tytuły: Szef to zawód oraz Coaching narzędziowy. Ta publikacja zamyka ów cykl, pozwalając zrozumieć i wykorzystać mechanizmy procesu grupowego w budowaniu postawy odpowiedzialności u podwładnych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
No availability information: sygn. 005.95/.96
Book
In basket
Relacje interpersonalne : proces porozumiewania się / Ronald B. Adler, Lawrence B. Rosenfeld, Russell F. Proctor II ; przekład Grażyna Skoczylas. - Wydanie 3 zmienione (na podstawie 13 wydania oryginału). - Poznań : Dom Wydawniczy Rebis, 2018. - XVIII, 413, [90] stron : ilustracje, fotografie, wykresy ; 26 cm.
Numer wydania amerykańskiego, które jest podstawa tego wydania polskiego na stronie tytułowej.
Niniejsze wydanie zawiera mnóstwo przebudowanego lub całkowicie nowego materiału. Dotyczy to m.in. mediów społecznych i serwisów społecznościowych, porozumiewania się w kontekście międzykulturowym i w bliskich relacjach - w rodzinie, w związkach uczuciowych i przyjacielskich - oraz w kontekście płci biologicznej i społecznej. W tym wydaniu rozbudowano także materiał poświęcony m.in. nieporozumieniom w komunikacji, wpływowi płci na sposób posługiwania się językiem, stylom słuchania, emocjom wspierającym porozumiewanie się. Materiał świetnie uzupełniają nowe rubryki: „Z badań”, „Ciemna strona komunikacji” , „W pracy” oraz rubryki umożliwiające użytkownikom podręcznika sprawdzenie wiedzy i umiejętności w tym zakresie: „Jak się porozumiewasz” i „Sprawdź swoją wiedzę”.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
No availability information: sygn. 316.77
Audiobook
CD
In basket
Spotkania biznesowe / Brian Tracy ; [przekład Konrad Pawłowski]. - Warszawa : MT Biznes, copyright 2018. - 1 płyta audio (CD) (2 godz. 01 min 25 sek.) : zapis cyfrowy, stereo. ; 12 cm.
(Biblioteka Sukcesu Briana Tracy)
Muzyka Grzegorz Dondziłło.
Spotkania nie są stratą czasu, jeśli są właściwie prowadzone. Brian Tracy, podczas dziesiątków lat działań konsultingowych na całym świecie, bezpośrednio nauczył się, co jest ważne, by były one efektywne. W tym zwięzłym poradniku dzieli się on prostymi ideami, które możesz wykorzystać, by zebrania stały się znacznie lepszymi narzędziami do rozwiazywania problemów, podejmowania decyzji, wymiany pomysłów i szybkiego dochodzenia do oczekiwanych rezultatów. Dowiesz się z niego jak: - Określić agendę spotkania. - Ustalić strukturę ze względu na charakter spotkania: w cztery oczy lub grupowe, informacyjne, służące do rozwiązywania problemów, wewnętrzne lub zewnętrzne. - Panować nad dyskusją. - Unikać niebezpieczeństwa grupowego myślenia. - Doprowadzać do wyciągania wniosków. - Uzyskiwać konsensus, przydzielać zakresy odpowiedzialności i ustalać terminy. - Maksymalizować zwrot z zainwestowanego czasu. I dużo, dużo więcej. Ta książka zajmuje się dwoma rodzajami spotkań. Pierwszy z nich, z którym najczęściej masz do czynienia, to spotkania grupowe. Drugi to spotkania indywidualne, podczas których rozmawiasz z jedną osobą lub małą grupą ludzi, by negocjować, pytać, dyscyplinować, zatrudniać, zwalniać, nagradzać, delegować czynności lub wykonywać inne zadania związane z kierowaniem. Dzięki zapoznaniu się z ideami przedstawionymi w tej książce oraz dzięki ich przyswojeniu możesz udoskonalić umiejętność, która jest jedną z najbardziej istotnych w zawodowym życiu, i będziesz mógł wykorzystać czterdzieści procent traconego dotychczas czasu na wykonywanie efektywnej pracy i osiąganie lepszych rezultatów. Spotkania to zarządzanie w działaniu. Zrób wszystko, by te prowadzone przez ciebie były efektywne i satysfakcjonujące dla wszystkich uczestników.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
There are copies available to loan: sygn. Wyp. 00 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
No availability information: sygn. 37.017
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
No availability information: sygn. 316.77
Book
In basket
Jej życie to nieustanna walka między spaniem a internetem. Chciałaby tracić kilogramy tak szybko jak pieniądze i cierpliwość. Co wieczór postanawia, że od jutra zmieni się na lepsze, ale kiedy wstaje rano, przypomina sobie, że przecież jest idealna. Pan Buk woli dobrze zjeść, niż podobać się byle komu. Gdyby nie związek z Panią Bukową, mógłby przeżyć całe życie w przekonaniu, że nie ma wad. Ale ONA wie też, że czasem jedyne wyjście to wyjście na piwo, a ON - że jeśli kobieta warczy i nie daje się przytulić, to trzeba odejść na bezpieczną odległość i rzucać w nią czekoladą. I to jest cenna wiedza. Ta książka pokaże wam, jak być razem i się nie pozabijać.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Filia nr 1
No availability information: sygn. 159.9
Book
In basket
John C. Maxwell, światowej sławy ekspert zarządzania twierdzi, że jeśli chcesz odnieść sukces, musisz nauczyć się porozumiewać z ludźmi. Chociaż może się wydawać, że niektórzy rodzą się z tą umiejętnością, prawda jest taka, że każdy może nauczyć się, jak przekształcić kontakt w porozumienie. W tej książce, Maxwell przedstawia pięć zasad i pięć porad praktycznych, które pozwolą każdemu na efektywne porozumiewanie się z indywidualnymi osobami, z grupą i z publicznością. Umiejętność porozumiewania się jest podstawą wykorzystania całego potencjału, jaki masz do dyspozycji. Nie ma w tym żadnej tajemnicy!
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
No availability information: sygn. 316.46
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again