30 results
E-book
In basket
Niniejsza książka tematycznie wyrasta z podjętego kilka lat wcześniej projektu badawczego, którego rezultatem były wydane w 2010 r. trzy publikacje pt. Czasopiśmiennictwo XIX i początków XX wieku jako źródło do dziejów wychowania, poświęcone problemowi czasopiśmiennictwa jako źródła do historii edukacji i nawiązuje do niego. Jest ona trzecią z monografii, w których zostały zamieszczone artykuły, przedstawiające możliwości czerpania wiedzy z różnorodnych wydawnictw ciągłych, ukazujących się w XIX, XX i początkach wieku XXI. Wydawany tom należy traktować jako suplement poszerzający „listę” periodyków, których zawartość treściowa może służyć odkrywaniu edukacyjnej przeszłości.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Z problemów teorii i praktyki wychowawczej Rozważania o szkolnictwie i instytucjach oświatowych Zagadnienia oświaty i opieki społecznej
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Niniejsza książka tematycznie wyrasta z podjętego kilka lat wcześniej projektu badawczego, którego rezultatem były wydane w 2010 r. trzy publikacje pt. Czasopiśmiennictwo XIX i początków XX wieku jako źródło do dziejów wychowania, poświęcone problemowi czasopiśmiennictwa jako źródła do historii edukacji i nawiązuje do niego. Jest ona pierwszą z kolejnych trzech monografii, w których zostały zamieszczone artykuły przedstawiające możliwości czerpania wiedzy z różnorodnych wydawnictw ciągłych, ukazujących się w XIX i początkach wieku XX. Wydawany tom należy traktować jako suplement poszerzający „listę” periodyków, których zawartość treściowa może służyć odkrywaniu edukacyjnej przeszłości.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
No availability information: sygn. 821.162.1(091)
Book
In basket
(Edukacja Dzisiaj)
Tyt. oryg.:"The Inner World of Teachnig. Exploring Assumptions"
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
No availability information: sygn. 37
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
No availability information: sygn. 94(438)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
There are copies available to loan: sygn. XI/3 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Filia nr 1
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
No availability information: sygn. XI/3
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
No availability information: sygn. 94(438).082
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
No availability information: sygn. 94(100)"1939/1945"
Book
In basket
Książkę należy zaliczyć do publikacji przedstawiających rodowód polskiej myśli pedeutologicznej. W rozważaniach koncentruję się na odczytaniu idei, które towarzyszyły kształtowaniu się i głównym założeniom polskiej pedeutologii. Prezentuję je na przykładzie działalności i myśli zasłużonych pedagogów środowiska lwowskiego, to jest: Antoniny Machczyńskiej i Bolesława Ferdynanda Mańkowskiego. To dzieło tworzenia polskiej pedeutologii jest jednocześnie historią polskich instytucji edukacyjnych kształcących nauczycieli, ale i historią życia ich twórców. Instytucje te były wpisane w niełatwe dzieje polskiej oświaty.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
No availability information: sygn. 37.091.2-057.16(438)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
No availability information: sygn. 94(100)"1939/1945"
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
No availability information: sygn. XI/3
E-book
In basket
Podręcznik: • wprowadza w świat podstawowych pojęć i zagadnień pedagogiki, przedstawionych w szerszym kontekście społeczno-kulturowym, • omawia wybrane prądy i kierunki współczesnej pedagogiki, • zapoznaje z dziejami wychowania i oświaty w Polsce i na świecie, • prezentuje wybrane metody badań pedagogicznych, • ukazuje związek teorii pedagogicznych z praktyką, • zawiera bogactwo osiągnięć naukowych i doświadczeń starszego i młodszego pokolenia pedagogów w Polsce, • przedstawia edukację z wielu różnych perspektyw. Tom 1 odpowiada treściom przedmiotów: pedagogika ogólna, historia wychowania oraz współczesne kierunki pedagogiczne. Książka przeznaczona jest dla: • przygotowujących się do zawodu nauczycielskiego: studentów uczelni akademickich, kolegiów nauczycielskich i wyższych szkół zawodowych, • studentów pierwszych lat pedagogiki, • nauczycieli, którzy chcą odnowić swoją wiedzę pedagogiczną, • prowadzących szkolenia w ośrodkach doskonalenia kadr pedagogicznych, • wszystkich zainteresowanych współczesną pedagogiką: działaczy oświatowych i samorządowych, psychologów i socjologów. Podręcznik otrzymał III nagrodę w V edycji Konkursu na Najlepszy Podręcznik Akademicki, wydany w 2003 roku, organizowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Praca zbiorowa napisana przez wybitnych polskich profesorów - znawców dziedziny: Krzysztofa Rubachę, Bogusława Śliwerskiego, Zbyszka Melosika, Bogusławę Dorotę Gołębniak, Mariolę Chomczyńską-Rubachę, Janusza Surzykiewicza, Roberta Kwaśnicę oraz Mirosławę Cylkowską-Nowak. Układ i dobór treści spełniają wymagania nowoczesnego podręcznika - jest spójny i atrakcyjny. Podstawowe problemy pedagogiczne zostały przedstawione w szerszym kontekście społeczno-kulturowym. Książka: • przedstawia współczesne teorie wychowania • zapoznaje z głównymi tendencjami rozwoju systemów oświatowych w Polsce i na świecie • wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia • daje podstawy oraz praktyczne wskazówki do tworzenia warsztatu pracy pedagogicznej • inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem. Tom drugi obejmuje trzy części. Pierwsza część omawia zagadnienia istoty i przedmiotu badań teorii wychowania, różnych podejść do teorii wychowania, badań porównawczych z tego zakresu, a także nowych kategorii pojęciowych współczesnej teorii wychowania oraz teorie socjalizacji. Część druga porusza zagadnienia z zakresu dydaktyki, dotyczące m.in. programu szkolnego, nauczania i uczenia się w klasie, szkolnego środowiska uczenia się, w tym zagadnień przemocy i agresji w szkole, a także pełnienia i przygotowania się do zawodu nauczyciela. Część trzecia omawia zaś aktualne problemy oświaty, główne tendencje w zakresie struktur i funkcjonowania systemów edukacyjnych w świecie oraz reformowania oświaty w Polsce. Podręcznik przeznaczony jest dla: • przygotowujących się do zawodu nauczycielskiego - studentów uczelni akademickich, kolegiów nauczycielskich i wyższych szkół zawodowych • studentów pierwszych lat pedagogiki • nauczycieli, którzy chcą odnowić swoją wiedzę pedagogiczną • prowadzących szkolenia w ośrodkach doskonalenia kadr pedagogicznych • wszystkich zainteresowanych współczesną pedagogiką - działaczy oświatowych i samorządowych, psychologów i socjologów. Podręcznik otrzymał III nagrodę w V edycji Konkursu na Najlepszy Podręcznik Akademicki, wydany w 2003 roku, organizowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
No availability information: sygn. XI/3
No cover
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
There are copies available to loan: sygn. 929-052 A/Z (1 egz.)
Czytelnia
No availability information: sygn. XI
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
No availability information: sygn. 37.014
Book
In basket
W pracy zawarta została analiza reform programowo-strukturalnych wprowadzanych w Polsce na pierwszym szczeblu kształcenia w szkole podstawowej w latach 1932-1961. Wśród kryteriów analizowania kolejnych reform znalazły się: źródła, uwarunkowania i ogólne założenia reformy, miejsce edukacji początkowej w strukturze systemu oświatowego, cele i zadania tej edukacji w świetle założeń reformy, a także treści i programy nauczania dopuszczone do użytku na szczeblu edukacji początkowej wraz z metodami nauczania, formami organizacyjnymi pracy oraz środkami dydaktycznymi zalecanymi przez autorów programów i opracowań metodycznych. Zakres chronologiczny pracy zamyka się w latach 1932-1961, jednak dla określenia kontekstu i pełniejszego zobrazowania opisywanych reform oraz wskazania na ewolucyjny charakter zmian konieczne były odwołania do przeszłości, pokazujące zasadnicze tendencje, które poprzedzały pierwszą charakteryzowaną w pracy reformę.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
No availability information: sygn. 37.014.3
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again