11 results
E-book
In basket
Jak działa psychoterapia- Na czym polega proces zmian zachodzących w wyniku oddziaływań psychoterapeutycznych- Jakie czynniki występujące w toku psychoterapii sprawiają, że jest ona skuteczna- Nowe, rozszerzone i uaktualnione wydanie cenionego podręcznika wprowadzającego w zagadnienia psychoterapii. Treść książki jest podporządkowana nadrzędnemu celowi, tzn. wykorzystaniu istniejących teorii psychoterapii, wyników badań nad psychoterapią i doświadczeń klinicznych do doskonalenia praktyki psychoterapeutycznej stosowanej w leczeniu zaburzeń psychicznych. Podręcznik: - przystępnie omawia najważniejsze elementy procesu psychoterapii, wspólne dla głównych jej kierunków; - w jasny i czytelny sposób przedstawia aktualną wiedzę na temat tej ostatnio dynamicznie rozwijającej się dyscypliny; - zwięźle prezentuje dotychczasowe próby integracji różnych szkół psychoterapeutycznych; - zawiera nowe treści ilustrujące: - obecny stan rozwoju poszczególnych teorii psychoterapeutycznych, - wyniki najnowszych badań nad skutecznością psychoterapii, - czynniki procesu psychoterapii pozytywnie wpływające na jej efekty; - wskazuje sposoby doskonalenia praktyki psychoterapeutycznej stosowanej w leczeniu zaburzeń psychicznych. Autor, znany polski specjalista w zakresie psychoterapii, omówił specyfikę zmian zachodzących w procesie psychoterapii oraz zaprezentował dyskusję o znaczeniu badań empirycznych dla praktyki klinicznej. Uaktualnił także treści zawarte we wszystkich pozostałych rozdziałach, zapewniając studentom aktualną wiedzę na temat stanu i rozwoju tej dyscypliny wiedzy. Podręcznik omawia, zagadnienie tzw. czynników leczących w psychoterapii. Przedstawia najważniejsze kontrowersje w pojmowaniu psychoterapii, poszczególne sposoby osiągania zmian w jej procesie, a także różnorodne formy ich wykorzystywania, analizując osobno rodzaje zmian, jakie mogą być wynikiem psychoterapii. Pozycja przeznaczona dla studentów psychologii, słuchaczy studiów przed- i podyplomowych oraz szkoleń specjalizacyjnych w zakresie psychoterapii. Przydatna psychoterapeutom w doskonaleniu ich pracy klinicznej.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
(Engram)
Publikacja ma na celu wieloprofilową analizę problematyki diagnozy neuropsychologicznej człowieka dorosłego i dziecka. Przedstawia nowe metody opracowane na potrzeby neuropsychologicznej oceny osób z dysfunkcjami mózgu. Podejmowana jest refleksja nad stanem obecnym warsztatu diagnostycznego, ryzykiem błędów i zniekształceń we wnioskowaniu diagnostycznym. Zarysowywane są nowe kierunki rozwoju procedur badawczo-diagnostycznych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
No availability information: sygn. 616.8:159.91
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
No availability information: sygn. 616.8
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
No availability information: sygn. 616.8
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
No availability information: sygn. 159.9
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
No availability information: sygn. 159.9
E-book
In basket
Podręcznik akademicki Psychologia kliniczna jest kontynuacją poprzednich opracowań redagowanych przez Andrzeja Lewickiego (1969/1978) oraz Helenę Sęk (1991/2006) – czterokrotnie publikowanych w Wydawnictwie Naukowym PWN. Zawarte w nim teksty zostały przygotowane przez Autorki i Autorów reprezentujących wiodące ośrodki naukowe w Polsce, należących do trzech pokoleń psychologów klinicznych. Dzięki temu sposób rozumienia i wyjaśniania różnych problemów klinicznych uwzględnia zarówno tradycję uprawiania psychologii klinicznej w Polsce, jak i najnowsze wyzwania w dziedzinie teorii, badań i standardów praktycznej działalności psychologa klinicznego. W kolejnych częściach podręcznika Czytelnik znajdzie informacje na temat: · Teoretycznych podstaw psychologii klinicznej · Podstawowych kierunków i podejść w psychologii klinicznej: orientacji psychoanalitycznej, behawioralno-poznawczej, egzystencjalno-humanistycznej i koncepcjach systemowych · Diagnozy psychologicznej – modeli, metod diagnostycznych oraz czynników warunkujących jakość diagnozy · Psychologii zaburzeń psychicznych opisanych w aktualnie obwiązujących systemach klasyfikacyjnych (ICD-10 i DSM-5) · Subdyscyplin psychologii klinicznej (psychologia kliniczna dziecka, neuropsychologia kliniczna, kliniczna psychologia zdrowia, psychologia niepełnosprawności i rehabilitacji, psychogerontologia oraz psychologia sądowa) · Form pomocy psychologicznej w rozwiązywaniu problemów zdrowotnych (psychoterapia, poradnictwo psychologiczne, promocja zdrowia, prewencja zaburzeń, pomoc psychologiczna w sytuacjach kryzysu i inne) Książka jest nowoczesnym podręcznikiem, opartym na najnowszej wiedzy psychologicznej, w którym w sposób systematyczny i wyczerpujący, ale jednocześnie klarowny, przedstawiono poszczególne zagadnienia z obszaru współczesnej psychologii klinicznej. Z recenzji prof. dr hab. Władysława Łosiaka
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Psychologia kliniczna dzieci i młodzieży to pierwszy tak obszerny polski podręcznik tej dyscypliny. Do jego stworzenia zaproszono Autorki i Autorów reprezentujących wiodące uczelnie w Polsce, uznanych praktyków klinicznych oraz psychoterapeutów. Podjęli oni trud przekazania najbardziej współczesnej wiedzy teoretycznej i empirycznej w sposób zrozumiały i odnoszący się do działań praktycznych. Treści podręcznika uporządkowano w sześciu częściach: • Teoretyczne podstawy psychologii klinicznej dzieci i młodzieży – omówiono tu rys historyczny oraz podstawy psychologii klinicznej dzieci i młodzieży, zdefiniowano tę dziedzinę nauki i określono jej przedmiot, przedstawiono ogólne teorie i modele stosowane do analizy zjawisk zdrowia i zaburzeń okresu dzieciństwa i adolescencji oraz wiedzę z psychologii rozwojowej niezbędną do rozumienia nieprawidłowości w rozwoju dzieci i młodzieży. • Psychologiczna diagnoza kliniczna dzieci i młodzieży – szczególną uwagę poświęcono tu specyfice diagnozy klinicznej dzieci i młodzieży; omówiono modele diagnozy, postępowanie diagnostyczne dziecięcego psychologa klinicznego oraz stosowane w diagnozie klinicznej dziecka metody, z uwzględnieniem specyfiki diagnozy neuropsychologicznej. W bloku tym znalazł się też rozdział poświęcony etycznym zasadom postępowania psychologia klinicznego dzieci i młodzieży jako badacza i praktyka. • Psychologia zaburzeń psychicznych dzieci i młodzieży – w tej części omówiono psychologii zaburzeń okresu dzieciństwa i adolescencji. Zaprezentowano wiedzę psychologiczną i wyniki badań nad wybranymi zaburzeniami psychicznymi występującymi u dzieci i młodzieży opisanymi w aktualnie obowiązujących systemach klasyfikacyjnych. • Kliniczne problemy dzieci i młodzieży – w kolejnych rozdziałach specjaliści scharakteryzowali wybrane trudności, które nie spełniają kryteriów zaburzenia psychicznego, ale znacząco wpływają na dyskomfort psychiczny oraz obniżają zdolności do skutecznego funkcjonowania w najważniejszych dziedzinach życia (m.in. agresja, samookaleczenia, otyłość czy przedwczesne macierzyństwo). • Specjalne obszary zainteresowania psychologii klinicznej dzieci i młodzieży – opisano tu trudności obserwowane u dzieci i młodzieży, które dotyczą m.in. zmagania się dziecka z chorobą, zaburzeń psychicznych rodzica, kryzysów rodzinnych, adopcji i opieki zastępczej oraz cyfryzacji życia. • Wybrane problemy pomocy psychologicznej – podręcznik kończą zagadnienia związane z różnymi formami praktycznej działalności psychologa klinicznego dzieci i młodzieży. Oprócz omówienia specyfiki pomocy udzielanej dzieciom i ich rodzinom poruszono też zagadnienia profilaktyki, psychoterapii wybranych zaburzeń, wczesnej interwencji i terapii neuropsychologicznej oraz społecznych i środowiskowych form pomocy (np. socjoterapia). Podręcznik jest adresowany do wszystkich osób zainteresowanych problematyką psychologii klinicznej dzieci i młodzieży, a zwłaszcza do studentów psychologii, słuchaczy studiów podyplomowych i uczestników kursów specjalizacyjnych. Polecamy go także psychologom praktykom pracującym z dziećmi, młodzieżą i ich rodzinami oraz przedstawicielom zawodów pokrewnych: pedagogom, kuratorom sądowym, lekarzom, socjologom itp. Mogą z niego skorzystać także rodzice, którzy niepokoją się o przebieg rozwoju i wzorce funkcjonowania swoich dzieci. Mamy nadzieję, że prezentowane opracowanie wypełni lukę na rynku wydawniczym i stworzy okazję nie tylko do uzupełnienia wiedzy, ale też do refleksji, przemyśleń, dyskusji i rozwoju zawodowego.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
Najnowsze, uaktualnione wydanie cenionego podręcznika, zgodne z DSM-5. W opracowaniu omówione zostały objawy zaburzeń zachowania jak i czynniki je wywołujące. Porusza zagadnienia diagnozy klinicznej, terapii a także podkreśla znaczenie prewencji. Zagadnienia poparte zostały opisami przypadków, ułatwiającymi czytelnikowi zgłębienie tej niełatwej wiedzy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
No availability information: sygn. 616.89
Book
In basket
Znacząca pozycja w polskim piśmiennictwie psychologicznym i psychiatrycznym. Przedstawia charakterystykę podstawowych typów zaburzeń osobowości w aspekcie ich genezy (w tym najnowsze dane na temat etiologii owych zaburzeń), patomechanizmu ich powstawania, obrazu klinicznego, sposobu manifestowania się i dynamiki. Przedstawia też współcześnie obowiązujące kryteria diagnostyczne zaburzeń osobowości. Może być pomocna w opracowywaniu programów profilaktycznych zabezpieczających zdrowie psychiczne i prawidłowy rozwój osobowości.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
No availability information: sygn. 616.89
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
No availability information: sygn. 616.12
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again