40 wyników
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1
Brak informacji o dostępności pozycji do wypożyczenia: sygn. 37
Książka
W koszyku
(Uniwersytet Jagielloński. Wydawnictwa Jubileuszowe ; t. 21)
2 s tyt. w jęz. łac.
T. 2 ukazał się pod tyt.: Dzieje Uniwersytetu Jagiellońskiego w latach 1765-1850 / Mirosława Chamcówna, Kamilla Mrozowska.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Czytelnia
Brak informacji o dostępności pozycji do wypożyczenia: sygn. 378
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Brak informacji o dostępności pozycji do wypożyczenia: sygn. 378
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Brak informacji o dostępności pozycji do wypożyczenia: sygn. 75.071
Książka
W koszyku
Książka stanowi przede wszystkim pionierskie i systematyczne omówienie procesu reform polskiego systemu szkolnictwa wyższego, prezentujące nie tylko jego ewolucję po roku 1989, ale także jego historię od samego zarania II Rzeczypospolitej. Obraz tego okresu okazuje się niezwykle ciekawy i daje też doskonały kontekst do spojrzenia na opisane w pracy przemiany pola szkolnictwa wyższego w okresie Polski Ludowej. We wszystkich analizowanych przez autora epokach państwo okazuje się kluczowym graczem, którego rola zmienia się jednak często nieoczekiwanie. Analizując uważnie te przemiany, autor wniósł tym samym znaczący wkład w rozwój badań nad politykami publicznymi w Polsce. Jego ujęcie ma jednocześnie niezwykle istotny walor uwzględnienia kontekstu międzynarodowego, w szczególności mechanizmów integracji polskiego systemu szkolnictwa wyższego w ramach rozwijającej się dynamicznie globalnej sieci koordynacji systemów edukacji uniwersyteckiej na świecie. Czyni to omawianą pracę niezwykle wartościową lekturą nie tylko dla wszystkich zainteresowanych polskim szkolnictwem wyższym, ale także dla badaczy polityk publicznych, procesów globalizacji czy też elit intelektualnych. Z recenzji dr. hab. Tomasza Zaryckiego, prof. UW
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Brak informacji o dostępności pozycji do wypożyczenia: sygn. 378(438)
Książka
W koszyku
Książkę należy zaliczyć do publikacji przedstawiających rodowód polskiej myśli pedeutologicznej. W rozważaniach koncentruję się na odczytaniu idei, które towarzyszyły kształtowaniu się i głównym założeniom polskiej pedeutologii. Prezentuję je na przykładzie działalności i myśli zasłużonych pedagogów środowiska lwowskiego, to jest: Antoniny Machczyńskiej i Bolesława Ferdynanda Mańkowskiego. To dzieło tworzenia polskiej pedeutologii jest jednocześnie historią polskich instytucji edukacyjnych kształcących nauczycieli, ale i historią życia ich twórców. Instytucje te były wpisane w niełatwe dzieje polskiej oświaty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Brak informacji o dostępności pozycji do wypożyczenia: sygn. 37.091.2-057.16(438)
E-book
W koszyku
Oddajemy w Państwa ręce kolejny numer kwartalnika „Nauki o Zarządzaniu”, mając nadzieję, iż różnorodność podejmowanej w nim tematyki będzie stanowiła wartość czasopisma i każdemu z czytelników pozwoli na odnalezienie interesujących zagadnień. W publikacji poruszono m.in. problematykę funkcjonowania zagranicznych spółek zależnych polskich przedsiębiorstw. Kwestia ta jest przedmiotem rozważań w artykule Krzysztofa Ćwika. Z kolei Ewa Głuszek oraz Joanna Kacała w przy-gotowanym przez siebie opracowaniu omówiły projektowanie modeli dojrzałości organizacji. Autorka kolejnego tekstu – Joanna Mróz – zajęła się opisem i modelowym ujęciem zarządzania talentami w organizacji. Techniki komunikacyjne oraz rozpoznanie możliwości ich wykorzystania w procesie wdrażania zmian to temat podjęty przez Renatę Winkler. Dwa z prezentowanych w numerze artykułów zawierają opisy studiów przypadku. W pierwszym z opracowań Dariusz Kantor omawia działania samorządu gminy w kontekście zwiększenia efektywności jednostek samorządu terytorialnego. W drugim artykule, zatytułowanym Development of e-services through projects – case study, Grzegorz Krzos wraz z Markiem Krasińskim identyfikują rolę realizacji projektów w rozwoju organizacji. Autorzy kolejnego tekstu – Edyta Janiak oraz Marek Krasiński – stawiają tezę, iż na polskich uczelniach technicznych kształcenie w obszarze zarządzania prowadzone jest w niewystarczającym zakresie. Uważają oni, że na pewnym etapie kariery zawodowej inżynierów wiedza taka jest niezbędna. Jednocześnie wskazują na rolę kształcenia ustawicznego. W numerze omówiono ponadto problemy przedsiębiorstw przemysłu wydobywczego. Dorota Molek-Winiarska zaprezentowała wyniki badań dotyczące zarówno przyczyn, jak i skutków stresu zawodowego wśród pracowników firm sektora wy-dobywczego. Nawiązując do zidentyfikowanych źródeł stresu, autorka wskazała możliwości realizacji programów redukujących to negatywne zjawisko. W innym z artykułów zespół autorski (Anita Zbieg, Jan Kudełko, Agata Juzyk oraz Leszek Zaremba) podjął temat wartości specyficznych dla firmy wydobywczej oraz zagadnienie zarządzania nimi. Zgodnie z przyjętą koncepcją funkcjonowania naszego pisma artykuły prezentują nie tylko aspekty teoretyczne oraz rozważania modelowe, oparte na studiach literaturowych, ale także wyniki badań empirycznych. W imieniu redakcji kwartalnika życzę Państwu wartościowej lektury i jednocześnie zachęcam do publikowania na naszych łamach. Witold Szumowski
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Niniejszy numer kwartalnika naukowego Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu jest poświecony problematyce badań rynkowych, rozpatrywanych w różnych obszarach i kontekstach wynikających z rozwoju takich dyscyplin, jak marketing i socjologia. Cele i metody badań są uwarunkowane specyfiką poszczególnych sektorów oraz potrzebami informacyjnymi organizacji.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Nieuczciwość akademicka jest zjawiskiem, którego wysoką częstość wśród studentów potwierdzają badania prowadzone w Polsce, Europie i poza jej granicami. Stanowi ona problem z uwagi na prowadzenie do obniżenia prezentowanej przez studentów wiedzy oraz przenoszenie nagradzających doświadczeń związanych z oszustwami na kolejne obszary życia. Celem niniejszej publikacji jest zaprezentowanie obecnej wiedzy na temat psychologicznych wyznaczników, przewidywania oraz przeciwdziałania nieuczciwości akademickiej wśród studentów, przybliżenie wyników przeprowadzonych w powyższych obszarach badań oraz sformułowanie na ich podstawie wniosków o możliwościach aplikacyjnych w środowisku akademickim.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Brak informacji o dostępności pozycji do wypożyczenia: sygn. 94(438).081
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Brak informacji o dostępności pozycji do wypożyczenia: sygn. 94(438)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Brak informacji o dostępności pozycji do wypożyczenia: sygn. 378.016
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Brak informacji o dostępności pozycji do wypożyczenia: sygn. XI/3
Książka
W koszyku
Pokłosie ogólnopolskiej konferencji naukowej, która odbyła się w sali balowej Pałacu Tyszkiewiczów-Potockich w roku 2016.
Udana próba odnowienia dotychczasowego stanu badań na temat literatury wojny i okupacji, a zarazem przybliżenia fenomenu podziemnego Uniwersytetu Warszawskiego i jego działalności wychowawczo-dydaktyczno-kulturalnej, zwłaszcza w wymiarze literaturoznawstwa. Autorzy przedstawiają sylwetki młodych twórców, dla których idee romantyzmu stanowiły stały punkt odniesienia w twórczości literackiej i w zbrojnej walce z okupantem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Brak informacji o dostępności pozycji do wypożyczenia: sygn. 821.162.1(091)"1939/1945"
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Brak informacji o dostępności pozycji do wypożyczenia: sygn. 94(438).07
Brak okładki
Książka
W koszyku
Pokłosie konferencji na temat Odkrywanie podmiotowości człowieka niepełnosprawnego zorg. z okazji 25-lecia działalności Zakładu Pedagogiki Specjalnej w Uniwersytecie Gdańskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Brak informacji o dostępności pozycji do wypożyczenia: sygn. 376
E-book
W koszyku
Numer rozpoczyna się od rozważań teoretycznych dotyczących dwóch problemów: wybranych zagadnień metodologicznych z zakresu bezpieczeństwa i badań na tym polu oraz prawa gospodarczego wobec wyzwań współczesności (tekst w języku rosyjskim). Zeszyt zawiera także artykuły poświęcone m.in. modelom zarządzania i nadzoru nad jakością w kształceniu, dydaktyce i badaniach naukowych oraz pojęciu „Lexit” odnoszącemu się do brytyjskiej antyunijnej i pozalaburzystowskiej lewicy, która uczestniczyła w kampanii brexitowej w 2016 roku. Quality of education, didactics and research in higher education. „Lexit” – a non-Labour, anti-EU British left towards Brexit.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
OD REDAKCJI W latach siedemdziesiątych XX wieku Jan Lutyński zaprezentował koncepcję działań pozornych. Działania te odznaczały się następującymi cechami: 1) oficjalnie uznaje się je za istotne dla realizacji jakiegoś ważnego społecznie celu; 2) celu tego faktycznie nie realizują; 3) o ich nieprzydatności powszechnie wiadomo w danej zbiorowości; 4) jest to wiedza prywatna, oficjalnie nieuzewnętrzniana; 5) ich rzeczywista funkcja polega na samym ich istnieniu; 6) zawierają zawsze jakiś element fikcji, odnoszący się do ich przebiegu czy celu. W niniejszym tomie „Przeglądu Socjologicznego” prezentujemy teksty ilustrujące aktualność różnych elementów tej koncepcji w nowej rzeczywistości społecznej. Poszczególni autorzy, odwołując się do rozważań J. Lutyńskiego, analizują różne rodzaje i formy działań pozornych w naszym życiu religijnym, w funkcjonowaniu służby cywilnej, w procesie stanowienia prawa, w dialogu obywatelskim, a także w szkolnictwie wyższym.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Od Redakcji Niniejszy tom zawiera teksty dotyczące szerokiego spectrum zjawisk i procesów związanych z funkcjonowaniem systemu edukacji w nowym typie społeczeństwa i gospodarki opartej na wiedzy. Większość artykułów dotyczy szkolnictwa wyższego, które zarówno w Strategii Lizbońskiej, jak i w Procesie Bolońskim, zostało uznane za główny motor rozwoju społeczno-ekonomicznego. W nurcie tych rozważań mieszczą się teksty następujących Autorów: M. Wójcickiej, J. Kochanowskiego, K. Karczmarczuka, A. Boczkowskiego. Z kolei K. Musiał i A. Dziedziczak-Foltyn opisują próby wprowadzenia zmian w różnych systemach szkolnictwa wyższego. Tym niemniej jakość szkolnictwa wyższego i jego rola w modernizacji społecznej zależy od wcześniejszych etapów kształcenia, stąd też reformy dotyczą także innych elementów systemu edukacji. Dobitnie pokazuje to artykuł M. Zahorskiej omawiający przebieg i rezultaty reformy oświatowej w Polsce. W tym kontekście interesujący wydaje się tekst E. Wejbert-Wąsiewicz i E. Pęczkowskiej opisujący wydawałoby się uboczny problem (z punktu widzenia modernizacji społecznej), ale faktycznie dość kluczowy, gdyż pokazujący społeczno-kulturowe bariery wprowadzania zmian w systemie edukacji.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej