57 results
E-book
In basket
Seria „Recherches sur les déformations” publikuje oryginalne prace z matematyki, fizyki i ich zastosowań związanych ze zniekształceniami (deformacjami) struktur matematycznych i fizycznych jak funkcji i odwzorowań, metryki, symetrii i innych struktur geometrycznych, pola fizycznego, sił i łamania symetrii i struktur fizycznych, struktur chemii fizycznej, biofizyki i sterowania optymalnego w szczególności związanych z hamiltonianem i entropią.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
(Ciekawe Dlaczego)
Nazwa tł. w cop.
Dlaczego okręty nie toną? Który samolot mógł machać dziobem? Które samochody mają skrzydła? Książka ta w interesujący i zrozumiały sposób odpowiada na pytania dotyczące środków transportu. Wyjaśnia zasadę działania silnika spalinowego, opisuje różne pojazdy lądowe, powietrzne i morskie, przedstawia ciekawostki związane z transportem. Zawiera także sporo informacji o historii i rozwoju tego działu techniki. To zabawna i fascynująca lektura nie tylko dla najmłodszych!
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Filia nr 1
No availability information: sygn. 65/II
E-book
In basket
Monografia zawiera wyniki badań poświęconych określeniu wrażliwości osobowego transportu drogowego w Polsce poprzez identyfikację charakteru i skali zmian dostępności transportowej oraz zmian obciążenia sieci osobowym ruchem drogowym w sytuacji powodzi (o różnych prawdopodobieństwach wystąpienia), prowadzonych w ramach projektu o numerze 2018/29/B/HS4/01020, który został sfinansowany przez Narodowe Centrum Nauki. W toku realizacji tak sformułowanego celu głównego opracowania podjęto się osiągnięcia grupy celów szczegółowych o charakterze poznawczym, metodycznym oraz aplikacyjnym. Badania prowadzono głównie na podstawie wtórnych danych dotyczących zasięgów obszarów zagrożonych powodzią w Polsce i ich zagospodarowania oraz sieci drogowej wraz z zagospodarowaniem jej sąsiedztwa. Publikacja może zainteresować badaczy zajmujących się geografią transportu lub – szerzej – geografią społeczno-ekonomiczną i gospodarką przestrzenną. Może być również pomocnym materiałem dla studentów kierunków, które w swoim programie odnoszą się do geografii transportu, dostępności transportowej czy mobilności przestrzennej. Treść pracy obejmuje zagadnienia, które mogą zostać wykorzystane przez specjalistów zajmujących się zarządzaniem kryzysowym czy też zarządzaniem infrastrukturą drogową w sytuacjach kryzysowych związanych z wystąpieniem powodzi.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Od 13 marca 2021 r. weszły w życie nowe przepisy o naciskach osi pojazdów ciężarowych. Po drogach w całej Polsce - z pewnymi wyjątkami - można się poruszać pojazdami o nacisku do 11,5 t. Zmienił się też system zezwoleń na przejazdy pojazdem nienormatywnym, definicja pojazdu nienormatywnego, opłaty i kary za wydanie zezwolenia. Ponadto o tym, jaki jest dozwolony nacisk na danej drodze, nie informują już tabliczki, tylko znaki drogowe. Sprawdź, jak masz stosować w praktyce nowe przepisy.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Publikacja dotyczy ekonomicznej problematyki transportu i stanowi formę prezentacji rezultatów badań, konfrontacji opinii oraz doświadczeń przedstawicieli różnych zespołów i ośrodków badawczych na temat teoretycznych i praktycznych aspektów efektywności transportu. Zawiera 26 opracowań, których treść jest różnorodna pod względem ich charakteru i przedmiotu badań. Poszczególne opracowania zgrupowano w trzech częściach odpowiadających wątkom, wokół których koncentrują się rozważania ich autorów. Część pierwsza publikowanych prac zawiera wyniki rozpoznań naukowych, związanych z zagadnieniem efektywności i skuteczności kształtowania systemów transportowych w nawiązaniu do celów polityki transportowej Unii Europejskiej. Przedstawione prace dotyczą między innymi zagadnień: monitorowania realizacji polityki transportowej miast i regionów, efektywności społecznej transportu i jej istotnej części składowej, jaką jest efektywność ekologiczna, dostępności transportowej, określenia możliwości realizacji Korytarza Transportowego Wschód-Zachód II, gwarancji publicznych w transporcie wobec ryzyka. Autorzy opracowań zawartych w drugiej części zbioru podejmują następujące kwestie: poprawy efektywności kolei, decyzji i działań instytucji wspólnotowych, mających na celu usprawnienie funkcjonowania transportu drogowego na obszarze Unii Europejskiej, uwarunkowań i możliwości zwiększenia efektywności lotniczego transportu pasażerskiego, metodyki szacowania strumieni finansowych, przeznaczonych na realizację kolejowych inwestycji infrastrukturalnych, znaczenia infrastruktury transportu w rozwoju społeczno-gospodarczym, identyfikacji aktualnej roli pośrednictwa celnego w Polsce, systemu logistyki pocztowej. Tematyka rozważań zawartych w trzeciej części publikacji to zagadnienia: procesów usprawniających funkcjonowanie łańcuchów dostaw, metod i narzędzi stosowanych w doskonaleniu procesów transportowych i logistycznych, płatności za usługi przewozowe w kontekście efektywności transportu publicznego.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Reagowanie na sytuacje kryzysowe związane z katastrofami naturalnymi, technicznymi i atakami terroryzmu jest domeną dynamicznie rozwijającej się w ostatnich latach logistyki w nietypowych zastosowaniach, w tym zwłaszcza logistyki humanitarnej i miejskiej. Niezależnie od chronicznego charakteru niektórych sytuacji kryzysowych w większości przypadków logistyka humanitarna polega na elastycznym reagowaniu na nagłe i trudne do przewidzenia zdarzenia, które wymagają podejmowania szeregu decyzji i działań o charakterze taktyczno-operacyjnym. Dodatkowym utrudnieniem przy podejmowaniu decyzji i działań logistycznych w nadzwyczajnych sytuacjach kryzysowych, poza presją czasu i ograniczeniami finansowymi, jest różnorodność interesariuszy akcji pomocowych, do których prócz organizacji humanitarnych należą: sponsorzy, rządy, media, służby mundurowe i wykonawcy usług logistycznych. Podobne trudności w procesie kształtowania i funkcjonowania logistyki miejskiej wynikają ze sprzeczności celów interesariuszy logistyki miejskiej, do których zalicza się mieszkańców, władze lokalne, wykonawców usług logistycznych oraz pozostałe podmioty gospodarcze. W wielu publikacjach słusznie zwraca się uwagę na brak profesjonalizacji decyzji i działań logistycznych podejmowanych przez władze miejskie oraz wolontariuszy z organizacji pomocowych, co wynika przede wszystkim z niedostatku odpowiednio przygotowanej kadry kierowniczej, ale również braku wypracowanych struktur organizacyjnych, procedur i nowoczesnych technologii teleinformatycznych, służących doskonaleniu systemów logistyki miejskiej i humanitarnej. Przewaga intuicyjnego sposobu podejmowania decyzji logistycznych i działanie w trudnych uwarunkowaniach infrastrukturalnych na obszarach zurbanizowanych lub dotkniętych katastrofami skutkuje często brakiem skuteczności i efektywności. Dlatego tematyka doskonalenia systemów logistyki miejskiej i humanitarnej z uwzględnieniem zasad zrównoważonego rozwoju stała się jednym z głównych tematów obrad ogólnopolskiej konferencji naukowej, która po raz piąty została zorganizowana przez zespół pracowników Katedry Zarządzania Strategicznego i Logistyki Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Treść artykułów zamieszczonych w niniejszym tomie koncentruje się wokół dwóch obszarów tematycznych. Są nimi: 1. Logistyka miejska i usługi logistyczne w sektorze usług publicznych w warunkach ograniczeń budżetowych. 2. Zrównoważone łańcuchy dostaw i zielona logistyka w sytuacjach kryzysowych. W obszarze odnoszącym się do logistyki miejskiej i usług logistycznych realizowanych w sektorze publicznym szczególną uwagę zwrócono na: czynniki kształtujące poczucie jakości życia w mieście, które potraktowano jako przesłankę tworzenia polityki logistycznej miasta, innowacje w logistyce miejskiej, projekty logistyki miejskiej realizowane w warunkach ograniczeń budżetowych, zrównoważony transport publiczny, sposoby zarządzania miejskim transportem towarowym w kontekście budowania konsensusu pomiędzy zróżnicowanymi oczekiwaniami jego interesariuszy oraz kryteria kształtowania logistyki ostatniej mili i realne możliwości ich wykorzystania na obszarze największych aglomeracji w Polsce. W części pierwszej publikacji skoncentrowano się także na zagadnieniach związanych z zarządzaniem logistycznym w sytuacjach kryzysowych. Zaprezentowano istotę zarządzania zabezpieczeniem logistycznym w stanach nadzwyczajnych, metody zarządzania imprezami sportowymi w sytuacjach kryzysowych oraz outsourcing obsługi logistycznej szpitali w warunkach kryzysu. Globalizacja, dynamicznie zmieniające się otoczenie, nasilająca się fala kryzysów oraz towarzysząca tym zjawiskom wyczerpywalność zasobów naturalnych, a także degradacja środowiska powodują, że coraz większego znaczenia zaczynają nabierać koncepcje i działania koncentrujące się na osiąganiu celów ekonomicznych, przy jednoczesnym spełnieniu ograniczeń społecznych i środowiskowych. W części drugiej niniejszego tomu zwrócono uwagę na: rozwój ekologistycznych łańcuchów dostaw jako skutku kryzysów ekonomicznego i środowiskowego, zielony łańcuch dost (...)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
No availability information: sygn. 656.7
E-book
In basket
Książka przedstawia rolę i zadania eurologistyki w dzisiejszym świecie na podstawie najnowszych i pierwszych do tej pory w Polsce badań. Autorzy prowadzą Czytelnika od istoty eurologistyki i jej znaczenia dla rozwoju Europy, poprzez jej części składowe, w tym infrastrukturę transportu, korytarze paneuropejskie, magazyny wirtualne, europejski model logistycznej obsługi klienta do nowego modelu zarządzania eurologistyką. Publikacja adresowana jest zarówno do praktyków, jak i studentów. Szczególnie przydatna może być dla dyrektorów generalnych, zarządzających oraz kierowników ds. logistyki, dyrektorów oraz kierowników działów handlowych, szefów departamentów produkcji i zaopatrzenia oraz szefów departamentów odpowiedzialnych za organizację dystrybucji w branży FMCG. Jest to również niezbędny podręcznik dla studentów dziennych i zaocznych oraz doktorantów na wszystkich kierunkach logistyki i biznesu międzynarodowego na uniwersytetach i politechnikach.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Publikacja INNOWACJE W TRANSPORCIE. Zrównoważony rozwój. Integracja gałęzi transportu. Sztuczna inteligencja została napisana przez naukowców i praktyków w związku z dynamicznym rozwojem transportu i logistyki w świecie – branży, która jest filarem polskiej gospodarki, wytwarza 6% PKB. a 40% kabotażu i prawie 1/3 międzynarodowego transportu samochodowego ładunków w Unii Europejskiej jest obsługiwana przez polskie firmy transportowe. Autorami są profesorowie, naukowcy i praktycy z wielu ośrodków, w tym z Uniwersytetu Gdańskiego, Politechniki Gdańskiej, Uniwersytetu Morskiego International Maritime Organization w Londynie, przedsiębiorstw transportowych. Problem innowacji jest bardzo szeroki, dotyczy bowiem różnych sfer działalności transportu. Autorzy wybrali te aspekty, które z ich punktu widzenia są obecnie istotne, odpowiadają na wyzwania stojące przed transportem w świetle współczesnych oczekiwań. Innowacje transportowe, przedstawione w książce, dotyczą na przykład: - innowacji infrastrukturalnych, - innowacji w transporcie samochodowym, kolejowym, wodnym śródlądowym, morskim, rowerowym, - innowacyjnego zarządzania transportem w miastach. Podręcznik ten kierowany jest do studentów studiów inżynierskich i ekonomicznych – na kierunkach: transport, logistyka, ekonomika transportu itp., ale również do administracji samorządowej i centralnej, spedytorów, operatorów logistycznych czy przedstawicieli firm transportowych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Książka jest pierwszym na polskim rynku wydawniczym przeglądem innowacji stosowanych w przedsiębiorstwach komunikacji publicznej, a także wprowadzanych w organizacji przewozów transportu publicznego. Autor usystematyzował wiedzę na temat podstawowych grup stosowanych innowacji, a także dokonał ich analizy pod kątem zgodności z definicją i modelami tworzenia i wdrażania innowacji obecnymi w naukach ekonomicznych. Czy wprowadzanie innowacji w przedsiębiorstwach transportu publicznego to jedynie zabieg wizerunkowy? Czy też przeciwnie, za ich wdrażaniem przemawia realizacja długofalowych celów przedsiębiorstwa (organizacji), a innowacje stanowią element długofalowej strategii rozwoju organizacji i efektywnego zarządzania nią? Na rynku transportu publicznego powstaje ciekawa płaszczyzna potencjalnego konfliktu między celami społecznymi i związanymi z realizacją celu publicznego a priorytetami zarządczymi służącymi osiąganiu celu ekonomicznego.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Innowacyjność stanowi jeden z zasadniczych czynników kształtowania konkurencyjności. Gwarantuje możliwości efektywnego zaspokajania potrzeb zarówno w skali mikro (np. przedsiębiorstwo, szpital), mezo (m.in. sektor gospodarki, określona przestrzeń geograficzna), jak i makro (gospodarka narodowa, międzynarodowe systemy logistyczne). Wdrażanie kreatywnych działań polegających na tworzeniu i realizacji nowatorskich rozwiązań decyduje bowiem o skuteczności nowych narzędzi systemowych, technologicznych i organizacyjnych. W książce, stosując zasadę „od ogółu do szczegółu”, przybliżono innowacyjność od strony teoretycznej oraz opisano przykłady jej stosowania w systemie logistycznym, elektroenergetycznym i ochrony zdrowia. Zaprezentowano spójne podejście do projektowania i wdrażania konkurencyjnych, innowacyjnych rozwiązań w logistyce. Dzięki zastosowaniu podejścia ekonomicznego oraz z zakresu nauk o zarządzaniu i jakości publikacja daje nowe spojrzenie na zachodzące zmiany oraz pełniejsze ich zrozumienie.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Monografia powstała na podstawie analiz teoretycznych i badań praktycznych wykonanych w naturalnym środowisku respondentów w Polsce i na Ukrainie. Jest wynikiem wspólnych międzynarodowych badań w ramach istniejącego na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego Centrum Współpracy Naukowo-Badawczej: Polska-Ukraina, w skład którego wchodzą przedstawiciele nauki z Uniwersytetu Łódzkiego, Ługańskiego Państwowego Uniwersytetu im. Tarasa Szewczenki w Starobielsku na Ukrainie oraz Narodowej Akademii Nauk Ukrainy. Wykonane badania wskazują na wybrane społeczne i ekonomiczne problemy związane z procesami internacjonalizacji polskich i ukraińskich organizacji. Publikacja jest rezultatem II Międzynarodowej Naukowej Konferencji zatytułowanej „Internacjonalizacja przedsiębiorstw – uwarunkowania, strategie, wyniki badań”, która ma charakter teoretyczno-metodyczno-praktyczny, a także cykliczny, naprzemienny z organizowanym na terenie Ukrainy seminarium naukowym o podobnej tematyce.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Niniejsza praca traktuje o warunkach, okolicznościach, czynnikach kształtujących oraz o przebiegu internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw zajmujących się drogowymi przewozami towarowymi w ruchu międzynarodowym w okresie od 1958 r., czyli od momentu rozpoczęcia działalności przez pierwsze takie przedsiębiorstwo. Książka składa się z pięciu rozdziałów. Omówiono w nich kryteria podziału transportu, zdefiniowano pojęcia, przedstawiono regulacje prawne, obszernie omówiono zjawisko internacjonalizacji, szczególnie realizowanej przez polskie przedsiębiorstwa międzynarodowego drogowego transportu ładunków.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
No cover
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Czytelnia
All copies are currently unavailable
Czytelnia
No availability information: sygn. 625
Book
In basket
Janusz Długopolski – krakowski adwokat, rocznik 1947, urodzony w Nowym Sączu. Wywodzi się z jednego z najstarszych rodów góralskich na Podhalu. Od nazwiska jego protoplasty, założyciela i wójta pochodzi nazwa wsi Długopole powstałej w drugiej połowie XIII wieku. Pasjonat narciarstwa, które od najmłodszych lat uprawiał sportowo, a następnie jako instruktor. Inne jego pasje to żeglarstwo oraz turystyka górska. Wszystkie te formy aktywności fizycznej są nieustannie obecne w życiu Janusza Długopolskiego poprzez udział w krajowych oraz międzynarodowych mistrzostwach narciarskich adwokatów, podczas których w dalszym ciągu zajmuje czołowe pozycje. Corocznie żegluje po Mazurach lub Adriatyku, a także uprawia wędrówki górskie w polskich i słowackich Tatrach. Jest autorem wielu artykułów naukowych i publicystycznych, w szczególności regulujących zasady pozyskiwania terenów pod trasy narciarskie, piesze i rowerowe oraz dla innych form aktywności ruchowej w terenie, które na zlecenie Kancelarii Sejmu opracowane zostały w formie założeń do projektu ustawy – Prawo szlaku. Prezentowana książka łączy aktywność zawodową mecenasa Długopolskiego z jego pasją, jaką jest narciarstwo.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
No availability information: sygn. II/7
Book
In basket
Konie na skalnym Podhalu : monografia / Szymon Bafia. - Wydanie drugie poprawione i uzupełnione. - Zakopane : [Fundacja im. Zofii i Witolda Paryskich], 2019. - 128 stron : faksymilia, fotografie, ilustracje ; 25 cm.
„Konie na Skalnym Podhalu” to książka, opisująca część historii górali i obecność w ich życiu kiedyś i teraz tych szlachetnych zwierząt. Autor Szymon Bafia opisuje nie tylko historię obecności na Podhalu samych koni, ale i wszystkiego co z nimi związane. Powozy, uprzęże czyli tzw. sprzęt góralski, banderie konne i transport turystów.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
No availability information: sygn. VI/6
Book
In basket
Nowość od: 02.06.2021
Lecę : piloci mi to powiedzieli / Jan Pelczar. - Wydanie I. - Wołowiec : Wydawnictwo Czarne, 2021. - 219, [5] stron ; 22 cm.
Wzbijają się w chmury, żeby poczuć wolność, spełnić pasje, żyć na własnych zasadach. Co kilka dni nowa lokalizacja, tropikalne wakacje i duże pieniądze. Czy tak wygląda życie pilotów i pilotek? Jan Pelczar spisał opowieści o wielkich marzeniach i niezwykłych doświadczeniach, ale też o nieustających zmaganiach z postępującą automatyzacją, niewystarczającym przeszkoleniu na wypadek sytuacji kryzysowych i tęsknocie za rodziną. Piloci i pilotki rozkładają na czynniki pierwsze przebieg znanych katastrof lotniczych, próbując wytłumaczyć ich przyczyny, odnoszą się do zarzutów o zatruwaniu środowiska przez przemysł lotniczy i opisują zagrożenia dla zdrowia, które wywołuje praca w przestworzach. Pozwalają też zajrzeć za drzwi zamkniętego kokpitu i zdradzają, co robią w czasie wielogodzinnych lotów. Wreszcie – opowiadają o wyzwaniach, jakie stoją przed przewoźnikami w rzeczywistości, która czeka nas po pandemii. Reportaż Lecę to świadectwo wielkiej pasji, ale też wielowątkowa opowieść o tajemnicach i ciemnych stronach tego zawodu. Jesteście gotowi na tę historię? Zatem zapinamy pasy i życzymy udanego lotu!
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
There are copies available to loan: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
Lecę dalej : tanie podniebne podróże / Marzena Filipczak. - Warszawa : Poradnia K, 2012. - 273, [3] strony : fotografie ; 21 cm.
Lecę dalej. Tanie podniebne podróże to książka składającą się z dwóch części. W pierwszej autorka opisuje dwanaście podróży, które odbyła w ciągu nieco ponad roku (jedna w 2010, i jedenaście w 2011 r.): korzystając z promocji w tanich i regularnych liniach lotniczych jadła zimą truskawki w Maroku, bawiła się na karnawale w Weronie, wiosną spacerowała po gajach oliwnych Ibizy, a chwilę potem – przedzierała się przez niezwykłe lasy Madery. Latem wędrowała przez bezdroża Kaukazu i przejechała rumuńską szosę otwartą tylko w wakacje, a gdy się skończyło – poleciała do Laponii obejrzeć piątą porę roku. Jesienią szukała słońca na wulkanicznej wyspie Lanzarote, a zimą – podarków na tradycyjnymi jarmarku bożonarodzeniowym. Marzena znajduje niezwykłe miejsca, opisuje lokalne klimaty – zwyczaje, knajpki, hoteliki, z zupełnie innej strony pokazując nawet powszechnie znane miejsca. Przenikliwa obserwacja, ciekawość świata, poczucie humoru i szacunek sprawiają, że opisy podróży czyta się jednym tchem. Cześć druga to nieocenione kompendium wiedzy na temat tanich lotów, z którego można się dowiedzieć m.in. gdzie i kiedy szukać promocji jak kupić bilet za 3 euro do Fezu i dlaczego na Ibizę najlepiej lecieć przez Sztokholm. Ľ jak płacić, żeby nie przepłacić Ľ co zrobić, żeby nie musieć urywać kółek od walizki Ľ jak się wyspać na terminalu Ľ dlaczego warto czytać regulaminy oraz do czego może służyć płachta budowlana i ołówki. A potem kupujesz bilet i lecisz.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
There are copies available to loan: sygn. 913(100) (1 egz.)
Filia nr 1
No availability information: sygn. 913(100)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
No availability information: sygn. 005.51
E-book
In basket
Fenomen gwałtownego rozwoju usług w XXI w. pojawił się w gospodarce światowej równolegle z kreowaniem nowoczesnej logistyki w przedsiębiorstwach jako ogniwach międzynarodowego łańcucha dostaw. W książce przedstawiono, na podstawie najnowszych wyników badań empirycznych oraz w kontekście literatury przedmiotu, takie metody i techniki zarządzania logistycznego usługami, które warunkują uzyskanie przewagi konkurencji na rynkach globalnych. Publikacja jest nowatorskim podejściem do międzynarodowej wymiany usług i przepływów gospodarczych. Szczególną wagę przypisano hybrydyzacji usług masowych specjalistycznych oraz centrów usług wspólnych, a także nowoczesnej infrastrukturze, niezbędnej do logistycznej obsługi usług. Książka przeznaczona jest zarówno dla pracowników naukowych, doktorantów oraz studentów, jak i dla menedżerów w praktyce gospodarczej. Książka może stanowić znaczącą pozycję w literaturze, wnosząc nowe elementy poznawcze i metodyczne zarówno do teorii, jak i do praktycznych wdrożeniowych aspektów logistyki. (…) Dzięki swoim walorom poznawczym, nawiązującym szeroko do najnowszych światowych trendów i standardów w dziedzinie globalizacji i internacjonalizacji usług związanych ściśle z rozwojem i globalizacją procesów logistycznych oraz wzrastającą rolą biznesu międzynarodowego zyska duży rezonans w nauce oraz przyczyni się do wzbogacenia i urealnienia internacjonalizacji procesu kształcenia akademickiego w polskich uczelniach. Podstawową grupę odbiorców powinni stanowić studenci kierunków ekonomicznych, zwłaszcza logistyki, a także zarządzania i ekonomii. Publikacja może również zainteresować praktyków - menedżerów odpowiedzialnych za doskonalenie i sprawną realizację procesów logistycznych w sferze transportu, magazynowania, funkcjonowania sieci gospodarczych, obsługi klienta, produkcji, handlu zagranicznego. Z recenzji prof. zw. dra hab. Piotra Blaika prof. dr hab. Elżbieta Gołembska - kierownik Katedry Logistyki Międzynarodowej, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu dr Zbigniew Bentyn - adiunkt w Katedrze Logistyki Międzynarodowej, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu dr Marcin Gołembski - adiunkt w Katedrze Zarządzania i Analizy Zasobów Przedsiębiorstwa, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again