12 results
Book
In basket
Karty tablic złożone luzem zadrukowane dwustronnie.
Propozycje 150 zabaw ruchowych narodziły się z konieczności zapewnienia narzędzi potrzebnych do rozwijania sprawności motorycznej i praksyjnej dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, a także dzieci starszych ze stwierdzonymi deficytami rozwojowymi. Zgodnie z wynikami najnowszych badań w tej dziedzinie proponujemy 150 zabaw, których celem jest poprawa: • percepcji i kontroli ciała, • równowagi i motoryki dużej, • koordynacji ręka–oko i motoryki małej, • sprawności grafomotorycznej, • sprawności praksyjnej niezbędnej do czynności samoobsługowych i do nauki pisania. Przedstawione w książce propozycje aktywności można wykorzystać w przedszkolu lub szkole, w domu, a także w ramach zajęć wczesnego wspomagania rozwoju czy rehabilitacji. Opis każdej zabawy zawiera wskazówki dotyczące wieku dziecka, celu aktywności, formy pracy (indywidualna, w parze, w grupie), potrzebnych materiałów, czasu trwania, przebiegu oraz możliwych modyfikacji i wariantów. Ostatni element opisu jest bardzo ważny, bo pozwala dostosować zabawę do potrzeb dziecka, zwiększyć jego elastyczność poznawczą i rozwijać umiejętność generalizacji. W aneksie znajduje się kilkadziesiąt kart roboczych do wykorzystania podczas zabaw, do tomu dołączone zostały również kolorowe plansze do konkretnych gier. Książkę kierujemy do wszystkich, którzy zajmują się rozwojem dziecka – nauczycieli, wychowawców, terapeutów rozwoju neuro- i psychomotorycznego, ale też do rodziców, którzy chcą pomóc swoim dzieciom zdobywać nowe umiejętności.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
No availability information: sygn. 796.11
Book
In basket
Tematem niniejszej książki jest demencja oraz związane z nią problemy. Słowo "demencja" jest używane do określenia wielu sygnałów ostrzegawczych pojawiających się wtedy, gdy mózg przestaje poprawnie funkcjonować. Demencję stwierdza się tylko wówczas, gdy objawy te się nasilają, a z czasem powodują stałą degradację.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
No availability information: sygn. 616.83
Book
In basket
(Biblioteka Montessori)
Na okładce: Montessori a przyszłość, opowieść o cywilizacji, opowieść o powstaniu życia na Ziemi, opowieść o Ziemi, opowieść o gwiazdach i Układzie Słonecznym, opowieść o powstaniu wszechświata, edukacja dla pokoju, historia, archeologia, biologia, geologia i geografia, fizyka i chemia, metafizyka i astronomia.
Wychowanie kosmiczne stanowi rdzeń programu nauczania dla szkół podstawowych Montessori. Ta obszerna koncepcja podkreśla jedność wszystkiego we wszechświecie i ma na celu nie tylko zapewnienie dobrego wykształcenia uczniów, lecz także wychowanie osób pojmujących siebie i otaczający je świat w wyjątkowy sposób. Dzięki doświadczeniu idei Montessori dzieci mają możliwość docenienia swoich korzeni we wszechświecie, rozpoznania własnego miejsca w tym kontekście i zaakceptowania znaczenia, które tego typu myślenie nadaje ich życiu. Największą wartość takiego wychowania stanowi sposób, w jaki zaspokaja ono potrzeby rozwojowe dzieci w wieku od sześciu do dwunastu lat – stymuluje wyobraźnię, wzbudza ciekawość, wykorzystuje pragnienie wyjścia z dotychczasowego środowiska czy wreszcie stara się sprostać ciągłym pytaniom „jak?” i „dlaczego?”.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Filia nr 1
No availability information: sygn. 37
Book
In basket
Aneks s.339-343
Spis treści: 1. Dziecko zaburzone czy dziecko z zaburzeniami? 2. Dziecko trudne. 3. Dziecko nadpobudliwe psychoruchowo. 4. Dziecko lękliwe. 5. Dziecko mutystyczne czy nieśmiałe? 6. Dziecko jąkające się czy niepłynnie mówiące? 7. Dziecko opóźnione w rozwoju mowy. 8. Rozpoznanie dziecka zaburzonego. 9. Wychowanie dziecka zaburzonego. 10. Terapia dziecka zaburzonego. 11. Praktyka. 12. Program WST. 13. Zaburzenia zachowania, emocji i mowy u dzieci a reakcje rodziców - badania własne.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
No availability information: sygn. 159.922.7
Book
In basket
(Behawioryzm dla Nauczycieli.)
Książka wnosi wiedzę i wskazania praktyczne do zajmowania się dziećmi z zaburzeniami zachowania, a ponadto wskazuje, że opisane procedury postępowania terapeutycznego są w zasadzie skuteczne niezależnie od rodzaju zaburzenia [ů]dostarcza nauczycielom, pedagogom specjalnym i rodzicom wiedzy teoretycznej oraz konkretnego narzędzia do skutecznego przeciwdziałania trudnym zachowaniom dzieci w domu i w szkole
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
No availability information: sygn. 159.943
Book
CD
In basket
Logopedia artystyczna / red. nauk. Barbara Kamińska, Stanisław Milewski. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2016. - 659 s. : il. ; 25 cm + 1 dysk optyczny (CD)
(Logopedia XXI Wieku)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
No availability information: sygn. 376-056.264
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
No availability information: sygn. 376-056.264
Book
In basket
Klasyczna książka na temat pedagogiki Montessori – nareszcie po polsku! Paula Polk Lillard zdołała przywołać poglądy wybitnej włoskiej lekarki wyraźnie i jasno, zwracając się do wszystkich, którzy chcą jej słuchać. W przeciwieństwie do wielu autorów piszących o pedagogice Montessori nie uległa pokusie, by przedstawić własną interpretację tej metody lub jej podstawowe cechy wraz z gotową krytyką. Zamiast tego w pewnym sensie pozwoliła Montessori mówić samej za siebie, dzięki czemu czytelnicy mogą wyciągnąć własne wnioski. Niniejszą książkę, będącą wprowadzeniem do myśli Montessori, można polecić nie tylko profesjonalistom zajmującym się jednostką ludzką. Powinni ją również przeczytać sami rodzice i wychowawcy, jest bowiem jedną z najlepszych publikacji poświęconych wspomnianej problematyce – dr Mario M. Montessori Jr.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Filia nr 1
No availability information: sygn. 37
Book
In basket
Księga dedykowana Profesorowi Tadeuszowi Gałkowskiemu z okazji 60-lecia pracy zawodowej.
Pierwsza polska monografia dotycząca patologii mowy. Publikacja napisana przez interdyscyplinarny zespół składający się z lekarzy, lingwistów, patologów mowy, psychologów i socjologów.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
No availability information: sygn. 612.78
Book
In basket
(Logopedia XXI Wieku)
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Wczesna interwencja logopedyczna to kolejny tom z serii podręczników akademickich „Logopedia XXI Wieku”. W ostatnich latach nastąpił wzrost zainteresowania problematyką wczesnej interwencji logopedycznej, czego jedną z przyczyn stały się regulacje prawne, stwarzające możliwości zatrudniania logopedów, specjalizujących się w diagnozie i terapii dziecka od okresu noworodkowego. Przygotowana pozycja jest kierowana do osób, które tematyką tą są zainteresowane i chciałyby poszerzyć swoją wiedzę na temat etiologii zaburzeń rozwojowych, ich charakterystyki oraz przebiegu, a także metod pracy stosowanych w szeroko pojętej terapii tej najmłodszej grupy logopedycznych podopiecznych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
No availability information: sygn. 376-056.264
Book
In basket
(Logopedia XXI Wieku)
Przedstawiana monografia poświęcona jest problematyce komunikacji pisemnej. Główny cel tomu, dedykowanego Profesor Marcie Bogdanowicz, stanowi całościowe zaprezentowanie zagadnień komunikacji pisemnej i jej zaburzeń, ze szczególnym uwzględnieniem trudności w czytaniu i pisaniu w różnych jednostkach patologii mowy. Autorzy poszczególnych rozdziałów zwracają uwagę na znaczenie czytania i pisania dla funkcjonowania osób z zabu­rzeniami mowy oraz jakości ich życia. Jednym ze wskazywanych aspektów jest niwelowanie – dzięki porozumiewaniu się pisemnemu – barier komunikacyj­nych w przypadku osób niesłyszących czy osób z dyzartrią (także dzięki nowym technologiom), co stanowi dla nich szansę na osiągnięcie większej samodzielno­ści i poszerzenia możliwości zawodowych.
Publikacja kierowana jest do logopedów, ale również do psychologów, pedagogów i nauczycieli – wszystkich specjalistów zainteresowanych problematyką zaburzeń komunikacji pisemnej: badaczy akademickich i praktyków. Przydatna będzie także studentom kierunków logopedycznych, psychologicznych, pedagogicznych (i kierunków pokrewnych), słuchaczom studiów podyplomowych, przede wszystkim z zakresu logopedii oraz diagnozy i terapii trudności w czytaniu i pisaniu.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
No availability information: sygn. 37.016:003-028.31
Book
In basket
Zespół Williamsa / Magdalena Giers. - Gdańsk : Harmonia Universalis , 2011. - 236 s. : il. ; 24 cm.
(Terapia, Diagnoza, Zaburzenia.)
Autorka na podstawie własnych badań, obserwacji oraz literatury bardzo szczegółowo omawia cechy charakterystyczne dla tego zaburzenia uwarunkowanie genetyczne, specyficzną budowę mózgu, wygląd fizyczny, problemy zdrowotne, funkcjonowanie poznawcze oraz społeczno-emocjonalne, niepełnosprawność intelektualną. Nie ogranicza się jednak tylko do cech negatywnych podkreśla uzdolnienia językowe i muzyczne, łatwość w nawiązywaniu kontaktów oraz silną empatię.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
No availability information: sygn. 616-053.2
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again